اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

فاطمه (س) تا پای جان بر عهد با علی (ع) ایستاد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فاطمه (س) در تمام شئون زندگی با خداوند زندگی کرد گفت: این بانوی با کرامت تا پای جان بر عهد با علی (ع) ایستادگی کرد.

فاطمه (س) تا پای جان بر عهد با علی (ع) ایستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی‌اراکی شامگاه چهارشنبه در مراسم سوگواری شهادت فاطمه (س) در مهدیه این شهر اظهار کرد: فاطمه (س) الگوی تمام انسان‌ها در بندگی و اطاعت از خداوند است.

وی بر درس آموختن افراد جامعه به‌ویژه جوانان از رفتار فاطمه (س) در حوزه‌های مختلف زندگی تاکید کرد و افزود: جزم و عزم رمز موفقیت فاطمه (س) در امور مختلف بود.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از سیره فاطمه (س) به پیروزی رسیدند، تصریح کرد: پیوند علم و اراده موجب پیروزی انسان در عرصه‌های مختلف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم وفاداری به عهده و پیمان را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: جزم و عزم آثار رفتاری و عملی ویژه‌ای را در انسان پدید می‌آورد و یکی از این رفتارها وفای به عهده است.

وی با اشاره به عهده و پیمان خداوند با بندگان، خاطرنشان کرد: انسان عهدهایی با خداوند دارد و باید به پیمان خود وفادار بماند.

*فاطمه (س) تا پای جان بر عهد با علی (ع) ایستادگی کرد

حسینی‌اراکی ایستادگی انسان با عزم راسخ بر پیمان را سبب پیروزی دانست و یادآور شد: فاطمه (س) تا پای جان بر عهد با علی (ع) ایستادگی کرد.

استاد حوزه علمیه قم به معضل اجتماعی طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: ثبت حتی یک طلاق در جامعه علوی ننگ است.

وی از ثبت 260 هزار طلاق در 10 ماه سال 92 در کشور خبر داد و اظهار کرد: بیش از 75 درصد زندگی زن و شوهرها در شهرهای بزرگ مهر و محبت وجود ندارد.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه برطرف شدن مشکلات اجتماعی نیازمند عزم است، تصریح کرد: وفای به پیمان نیاز به ایمان و عزم راسخ دارد.

استاد حوزه علمیه قم به ایستادگی فاطمه (س) بر تمام عهد‌ها با عزم و ایمان قوی اشاره کرد و افزود: یکی از درخشان‌ترین پیمان‌های فاطمه (س) ایستادگی در برابر عهد با خداوند بود.

وی با اشاره به اینکه فاطمه (س) ایمان و توحید عملی را با زندگی آمیخت، بیان کرد: فاطمه (س) در تمام شئون زندگی با خداوند زندگی کرد.

حسینی‌اراکی ایمان عقلی را مقدمه ایمان عملی دانست و خاطرنشان کرد: زندگی در جامعه باید با خداوند آغاز شود.

*شفاعت گناهکاران در قیامت مهریه فاطمه (س)

استاد حوزه علمیه قم مهریه فاطمه (س) را شفاعت گناهکاران در قیامت خواند و یادآور شد: پیامبر (ص) در مراسم ازدواج فاطمه (س) تکبیر گفت و فرمود که در عروسی‌ها شادی کنند اما رفتار و گفتاری نداشته باشند که خداوند از آن راضی نباشد.

وی با بیان اینکه شادی در مجالس عروسی نباید با حرام آمیخته شود، اظهار کرد: شیعه با منش فاطمه (س) زندگی می‌کند.

حسینی‌اراکی بر نهادینه شدن گفتمان ائمه (ع) در زندگی افراد تاکید کرد و گفت: عهد و میثاق ائمه (ع) باید جزو گفتمان اجتماع شود.

انتهای پیام/84001/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول