اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خبر داد

تجهیز و آماده‌سازی 286 هکتار از اراضی گندم‌ریز دشتستان برای روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از تجهیز و آماده‌سازی 286 هکتار از اراضی گندم‌ریز دشتستان برای روز طبیعت خبر داد.

تجهیز و آماده‌سازی 286 هکتار از اراضی گندم‌ریز دشتستان برای روز طبیعت

هوشنگ شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: روز سیزده فروردین به عنوان روز طبیعت شناخته می‌شود و اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر با آماده‌سازی بوستان‌ها و منابع طبیعی مورد نیاز برای رفاه و آسایش مردم تلاش کرده است.

وی افزود: در شهرستان دشتستان اقدامات لازم برای تجهیز و آماده‌سازی بوستان‌های تفریحی انجام گرفته و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: سد شهید رئیسعلی دلواری شبانکاره، آبشارهای رودفاریاب و رود شور و زیراه دشتستان، دشت‌های سرسبز، مناطق پشتکوه دشتستان و مناطق سرسبز آبپخش از مهم‌ترین تفریحگاه‌های دشتستان در روز طبیعت است.

شریفی از تجهیز و آماده‌سازی 286 هکتار از اراضی گندم‌ریز دشتستان برای روز طبیعت خبر داد و متذکر شد: 286 هکتار از بوستان حسینی گندم‌ریز دشتستان هم‌اکنون آماده و مهیاست و مردم می‌توانند در این منطقه از طبیعت استفاده کنند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی این بوستان در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و شن‌های روان انجام گرفته و انتظار داریم مکانی ارزشمند برای گردشگران عزیز باشد.

شریفی یادآور شد: بر اساس آمار و ارقام موجود، مساحت پوشش گیاهی اراضی استان بوشهر بیش از 240 هزار هکتار است.

وی تأکید کرد: از این میزان بیش از 28 هزار هکتار را جنگل‌های دست کاشت و 206 هزار هکتار را جنگل طبیعی و بقیه را نیزارها تشکیل می‌دهند.

این مسئول در پایان عنوان داشت: امیدوار هستیم مردم شریف استان با رعایت شئونات ایام فاطمیه از طبیعت استفاده کنند.

انتهای پیام/2452/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول