اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی مطرح کرد

لزوم افزایش فعالیت‌ها در زمینه ترویج فرهنگ فاطمی

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: باید در زمینه فرهنگ فاطمی فعالیت اساسی صورت گیرد و برای امت اسلام الگوی کاملی در این زمینه ارائه شود.

لزوم افزایش فعالیت‌ها در زمینه ترویج فرهنگ فاطمی

حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار مورد احترام امت اسلام، نخبگان و دانشمندان است و دین‌شناسان دنیا از ایشان به نیکی یاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) علاوه بر انتساب به پیامبر اکرم(ص) و امیر مومنان(ع)، مادر امامان معصوم بوده و دارای ویژگی‌های شخصیتی بی‌بدیل است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است گفت: اگر به صورت علمی، مستدل، مستند، روشمند و منطقی ابعاد زندگی حضرت زهرا(س) تبیین شود، از سوی اندیشمندان و نخبگان مورد توجه و استقبال ویژه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در زمینه خانه‌داری، تربیت فرزند، شوهرداری، دینداری، مردم‌داری و وظایف خود نسبت به دیگران و اطرافیان و فقرا منحصر به فرد است.

انصاری بویراحمدی عنوان داشت: حضرت زهرا(س) با وجود آنکه مورد ظلم قرار گرفت و حق همسرش را غصب کردند، هرگز کسی را نفرین نکردند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) چنان در برابر همه مصائب و بلایا خویشتن‌داری و صبر کردند که الگوی بشریت هستند.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با همه وجود در راه اطاعت از ولایت تلاش کردند گفت: بر اساس سیره حضرت باید در نظر داشت دین، ولایت، امامت و تبعیت از امام زمان از جمله مواردی است که نباید در زمینه‌ها معامله کرد.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم که این بانوی اسلامی را خوب بشناسیم و اطلاعات کافی در زمینه ابعاد و زوایای پنهان زندگی حضرت کسب کنیم و با زبان امروزی تمام جنبه‌های زندگی ایشان را معرفی کنیم.

انصاری بویراحمدی با تاکید بر معرفی عظمت حضرت فاطمه(س) به جامعه گفت: باید در زمینه فرهنگ فاطمی کار شود تا الگوی کاملی از حضرت در دسترس باشد و همه اقشار جامعه بتوانند از حضرت الگوبرداری کنند.

انتهای پیام/78003/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول