اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز طبیعت رقم خورد

رهاسازی 60 قطعه سهره طلایی توسط یک طبیعت‌دوست در خراسان شمالی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 60 قطعه سهره ماده توسط یکی از علاقمندان به محیط زیست در طبیعت رهاسازی شد.

رهاسازی 60 قطعه سهره طلایی توسط یک طبیعت‌دوست در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، سید اصغر مطهری ضمن تقدیر از این اقدام زیبای زیست محیطی، اظهار داشت: این دوستدار طبیعت با چشم پوشی از منافع مادی حاصل از فروش این پرندگان، جهت حفظ و تداوم نسل این پرنده زیبا اقدام به رهاسازی 60 قطعه سهره طلایی در دامان پاک طبیعت کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سهره طلایی، خاطرنشان کرد: این پرنده از خانواده گنجشک سانان بوده و بسیار خوش‌صدا و اندکی کوچک‌تر از گنجشک است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: سهره طلایی در باغ‌ها، پارک‌ها، کشتزارها و دره‌های پر درخت زندگی می‌کند و با تغذیه از حشرات به تعادل جمعیت آنها در طبیعت کمک می‌کند.

مطهری همچنین رهاسازی دو بهله سارگپه مصدوم پس از گذراندن دوره درمان و تیمار توسط محیط بانان شهرستان اسفراین در سال جدید، عنوان کرد: این پرنده‌ها طی هفته‌های اخیر توسط دو نفر از علاقمندان به حیات وحش تحویل محیط زیست شد.

وی از عموم دوستداران حیات وحش و فعالان در عرصه محیط زیست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه حیات وحش آسیب دیده آن را به ادارات محیط زیست تحویل دهند تا پس از مداوا در طبیعت رها شوند.

انتهای پیام/63002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول