اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی خبر داد

تخصیص 118 درصدی اعتبارات حقوقی سال گذشته خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اعتبارات حقوقی مصوب سال گذشته را 43 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: که با تلاش‌های صورت گرفته 118 درصد این اعتبارت اختصاص یافت.

تخصیص 118 درصدی اعتبارات حقوقی سال گذشته خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی رضایی ظهر امروز در شورای اداری استان اظهار داشت: در سال جدید بنا به فرمایشات ریاست جمهور تلاش می‌شود که تورم کاهش یابد و توجه خاصی به ثبات قیمت در کشور شود.

وی با بیان این‌که پیشینه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مربوط به سال‌های گذشته است، تصریح کرد: در برنامه اول توسعه سیاست کلی کشور بر روی نظام تأمین اجتماعی بود و در برنامه دوم توسعه سال 73 ادامه سیاست‌های برنامه اول بود ولی بخشی از یارانه‌ها پنهان بود.

ذخیره یک‌هزار و 100 تن میوه برای سال جدید در استان

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: سیاست کشور در برنامه‌های بعدی منجر به تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال 88 شد.

رضایی هدف از هدفمند کردن یارانه‌ها را اصلاح نظام یارانه‌ای، کاهش فاصله طبقاتی و منطقی کردن مصرف در کشور عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال در سال 89 میزان مصرف انرژی در بخش کشاورزی استان 80 میلیون لیتر بوده است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این در سال 90 به 43 میلیون لیتر رسیده‌ است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تعطیلات نوروزی، اذعان داشت: به مناسبت نوروز و کنترل قیمت‌ها در این ایام یک‌هزار و 100 تن میوه و 800 تن مرغ در استان ذخیره‌سازی شده ‌است.

توزیع 10 میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی از توزیع 10 میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان خبر داد و گفت: همچنین برای استقبال از عید 8 میلیارد تومان اسکناس جدید در استان توزیع شد.

رضایی متذکر شد: با این اقدامات صورت گرفته مشکلی در تأمین میوه، گوشت و فرآورده نفتی در استان به وجود نیامده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اعتبارات حقوقی مصوب سال گذشته را 43 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های که صورت گرفت این اعتبار تا سقف 51 میلیارد تومان رسید.

رضایی ادامه داد: این عدد نشان می‌دهد که 118 درصد این اعتبارات اختصاص یافته‌است.

وی با بیان این‌که اعتبارات هزینه‌ای استان در سال گذشته را 100 درصد پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: به دلیل این‌که سقف اعتبارات مشخص است فضا به ما اجازه پرداخت بیشتر از این رقم را نداد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعتبارات تملک و دارایی استان در سال گذشته، یادآور شد: 44 درصد این اعتبارات از محل بودجه دو درصد نفت اختصاص پیدا کرده است.

رضایی با بیان این‌که اعتبارات تملک ما در سال گذشته 65 میلیارد تومان بوده است، خاطر نشان کرد: 42 میلیارد تومان از این اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: که با رهنمودهای مقام معظم رهبری امسال همراه با توسعه فرهنگی واقتصادی،عزمی ملی در مشارکت تمامی مردم و مدیریتی جهاد گونه و بودن چشم داشت در خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام/69022/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول