اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی خبر داد

کسری بودجه بیش از 7 میلیارد تومانی خراسان جنوبی برای بازنشستگان

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که مهم‌ترین دغدغه ما در پایان سال جاری پرداخت حقوق بازنشستگان استان است، گفت: در حال حاضر برای پرداخت حقوق این افراد 7 میلیارد و 700 میلیون تومان کسری بودجه داریم.

کسری بودجه بیش از 7 میلیارد تومانی خراسان جنوبی برای بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی رضایی صبح امروز در پنجمین شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: اعتبارات تملک خراسان جنوبی در سال جاری، 250 میلیارد تومان اعتبار مصوب بوده است.

وی با اشاره به اختصاص 20 درصدی این اعتبار، تصریح کرد: 10 درصد این مبلغ از محل اعتبارات استانی و 40 درصد آن نیز از محل دو درصد درآمد نفت اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: طبق قول‌های مساعد دولت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 10 درصد این اختصاص افزایش پیدا کند که اگر این امر محقق شود اختصاص ما به 30 درصد می‌رسد.

کسری 26 میلیارد تومانی هزینه‌های جاری استان

رضایی با  اشاره به اعتبارت هزینه‌های جاری استان در سال 92، متذکر شد: امسال 97 میلیارد تومان اعتبار مصوب هزینه‌های جاری در سرفصل حقوق و سایر امور داشته‌ایم.

وی یادآور شد: از این مقدار 43 میلیارد تومان برای حقوق و 53 میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه‌ها از قبیل اضافه‌کار، حقوق قراردادی‌ها و هزینه‌های جاری  مصوب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که از مجموع 97 میلیارد تومان اعتبار مصوب، 26 میلیارد تومان کسری داشته‌ایم، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته 10 میلیارد تومان از این کسری را دریافت کرده‌ایم.

رضایی ادامه داد: با این مقدار اعتبار می‌توانیم هزینه‌های اضافه‌کار، رفاهی، ماده 50 و حقوق اسفند را تأمین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اذعان داشت: هم‌اکنون هفت میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در زمینه دیون بازنشستگی، یک‌میلیارد تومان در زمینه قبوض برق، گاز و تلفن و چهار میلیارد تومان دیون پرسنل شاغل باقی مانده ‌است.

سرانه پرداخت حقوق در استان بالاتر از سایر استان‌ها است

رضایی گفت: در مجموع این دیونی است که سعی می‌کنیم با دریافت رقمی از تهران به صفر برسانیم. این دیون برای تمام استان‌ها است با وجود این‌که سرانه پرداخت حقوق خراسان جنوبی در ماه بهمن و اسفند بالاتر از بقیه استان‌ها بوده است.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول