اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حفاظت از منابع طبیعی در 13 بدر صورت می‌گیرد

آموزش همگانی چهره‌ به چهره در قالب گشت‌های سیار در گچساران

مدیر حفاظت محیط گچساران از آموزش همگانی چهره به چهره در قالب گشت‌های زیست محیطی با هدف آموزش توصیه‌های حفظ محیط زیست در روز انس با طبیعت سیزدهم فروردین خبر داد.

آموزش همگانی چهره‌ به چهره در قالب گشت‌های سیار در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عبدال دیانتی‌نسب عصر امروز در نشست هماهنگی روز سیزدهم فروردین‌ماه روز طبیعت اظهار کرد: سیزده به در، سیزدهمین روز فروردین‌ماه و از جشن‌های نوروزی بوده که در تقویم رسمی ایران به عنوان روز طبیعت نامگذاری و از تعطیلات رسمی محسوب می‌شود.

وی افزود: بازی‌های گروهی، گردآوری گیاهان صحرایی، بادبادک‌پرانی و به آب سپردن سفره نوروز از جمله آیین و رسومی است که در روز طبیعت انجام می‌شود.

وی با اشاره به آیین و مراسماتی که در روز طبیعت انجام می‌شود، تصریح کرد: حضور در طبیعت برای خود قواعد و اصولی دارد که اگر از این اصول چشم‌پوشی و سهل‌انگاری شود به ضرر طبیعت و در نهایت به ضرر خود مردم خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این‌که هیچ انسانی حق ندارد در حق طبیعت اجحاف کند، گفت: همانگونه که انسان‌ها نسبت به یکدیگر حق و حقوقی دارند و اگر از آن سرپیچی کنند به عنوان خاطی و مجرم مورد بازخواست قرار می‌گیرند، ظلم به طبیعت نیز از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود.

دیانتی‌نسب تأکید کرد: مردم در روز طبیعت احتیاط کنند اموال کشاورزی دیگران را ضایع نکرده، از آلوده کردن طبیعت و رها کردن زباله‌ها به ویژه مواد پلاستیکی در طبیعت خودداری کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که در روز سیزدهم فروردین‌ماه به طبیعت می‌روند از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و گیاهان در پارک‌ها و باغ‌ها خودداری کرده و از رها کردن زباله در جنگل و طبیعت پرهیز کنند.

مدیر حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت پرسنل محیط زیست شهرستان عنوان کرد: پرسنل محیط زیست گچساران در روز انس با طبیعت در سطح شهرستان برای ارشاد و آموزش همگانی چهره به چهره در قالب گشت‌های زیست محیطی سیار با هدف آموزش و فرهنگ سازی حضور فعال دارند.

دیانتی‌نسب عنوان کرد: نصب پلاکارد حاوی توصیه‌های زیست محیطی در ورودی مناطق تفریحی و گردشگری و توزیع کیسه زباله و تراکت زیست محیطی، از جمله اقدامات اداره محیط زیست شهرستان گچساران در روز طبیعت است.

انتهای پیام/82019/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول