اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 روز اخیر صورت گرفت

ورود 800 هزار مسافر نوروزی به گچساران

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران از ورود 800 هزار مسافر نوروزی به این شهرستان در طی 10 روز اخیر خبر داد.

ورود 800 هزار مسافر نوروزی به گچساران

هومن عنایی امروز در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نوروز 93 از لحاظ طبیعت سرسبز و زیبا نسبت به سال‌های گذشته زیباتر و چشمگیرتر بوده که نمونه این سر‌سبزی و زیبایی در گچساران با آب و هوای خوب و مناسب نمود پیدا کرده و این امر سبب جذب گردشگران و مسافران زیادی به این شهرستان شده است.

وی با بیان این‌که در آستانه فرا رسیدن عید باستانی نوروز، ستاد نوروزی گچساران سعی و تلاش مضاعفی را برای انجام وظایف خود مبنی بر رفاه و آسایش مسافران انجام داده است، افزود: ورود چند هزار نفری مسافران نوروزی به این شهرستان نشان از موفقیت این ستاد در انجام وظایف محوله دارد.

عنایی با اشاره به حضور پرشمار مسافران نوروزی در سال جدید به گچساران تصریح کرد: طی 10 روز اخیر 800 هزار نفر مسافر نوروزی به این شهرستان سفر کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران ابراز کرد: تعداد 363 هزار و 801 مسافر نوروزی در مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان اقامت داشته‌اند.

عنایی با اشاره به وجود بارگاه مقدس بی‌ بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل حضرت موسی بن جعفر(ع) و خواهر امام رضا(ع) در شهرستان گچساران، عنوان کرد: با توجه به این‌که حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) در طول سال میلیون‌ها زائر را به خود جذب کرده، تعداد زائران طی 10 روز اخیر تعطیلات نوروزی چشمگیر بوده و نشان از ارادت زائران به این بانوی بزرگوار است.

وی تعداد زائران حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) را 173 هزار و 300 نفر طی 10 روز اخیر اعلام کرد و ادامه داد: طی 10 روز اخیر گچساران میزبان 78 هزار و 100 مسافر در دشتک دیل با درختان سرسبز و کوه‌های زیبا و 17 هزار و 580 مسافر در مناطق تاریخی و آثار باستانی لیشتر و خیرآباد بوده است.

این مسئول در میراث فرهنگی و گردشگری گچساران در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و بزرگ داشتن این ایام گفت: مراسم بزرگداشت شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) با حضور مسئولان، مردم و زائران بارگاه مطهر بی‌بی حکیمه خاتون(س) 14 فروردین در جوار حرم این امامزاده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82019/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول