اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تعطیلات نوروزی صورت گرفت

اسکان بیش از یک میلیون و 620 هزار مسافر در زائرسراها

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اسکان یک میلیون و 620 هزار مسافر نوروزی در زائرسراهای سراسر کشور خبر داد و گفت: این مسافران در 800 زائرسرا اسکان داده شده‌اند.

اسکان بیش از یک میلیون و 620 هزار مسافر در زائرسراها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد شرفخانی ظهر امروز در بازدید از بقعه متبرکه شهدای باقریه بیرجند اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص زائران و مسافران  طرح نوروزی آرامش بهاری را در امام‌زادگان و بقاع متبرکه برگزار کرده است.

وی هدف از این طرح را ارتقاء سطح معارفی و معرفتی مردم و استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز عنوان کرد و گفت: این طرح در 2هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان داشت: این طرح از 28 اسفند ماه 92 شروع شده و تا 15 فروردین ماه جاری نیز ادامه دارد.

شرفخانی برنامه‌ لحظه تحویل سال، برنامه‌های متنوع برای خانواده و کودکان و نوجوانان، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت، خیمه‌های مشاوره خانواده و ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جهت ترویج وقف را از جمله برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری برشمرد.

بیش از 6 میلیون نفر لحظه تحویل سال در امامزادگان بودند

وی با اشاره به برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در  یک‌هزار و 882 امام زاده کشور، متذکر شد: در لحظه تحویل سال بیش از 6 میلیون و 100 هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که حضور و علاقه مردم به امر زیارت و حضور در امام زادگان نسبت به دوره‌های قبل افزایش داشته، بیان کرد: میزان حضور در بقاع متبرکه نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد افزایش داشته است.

شرفخانی ادامه داد: سال گذشته 69 میلیون نفر بار زائر در امامزادگان و بقاع متبرکه حضور پیدا کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود تا 80 میلیون نفر بار زائر برسد.

وی از اسکان یک میلیون و 620 هزار مسافر نوروزی در زائرسراهای سراسر کشور خبر داد و گفت: این مسافران در 800 زائرسرا اسکان داده شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ایجاد کمپ‌های اسکان موقت در امامزادگان، افزود: تاکنون بیش از 2 میلیون نفر در این کمپ‌ها مستقر شده‌اند.

ثبت 50 وقف جدید در کشور طی تعطیلات نوروزی

شرفخانی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در محل امامزادگان، یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون حدود 100 وقف جدید در کشور اتفاق افتاده است که از این تعداد 50 وقف از طریق سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز سال گذشته 33 وقف جدید به ثبت رسید، اضافه کرد: تعداد موقوفات جدید در تعطیلات نوروزی امسال رشد خوبی داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: خوزستان، چهار محال بختیاری و خراسان جنوبی از جمله استان‌های پیشتاز در امور خیر بوده‌اند.

انتهای پیام/69022/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول