اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بدهی بازنشستگان گیلان پرداخت شد

استاندار گیلان گفت: تمام بدهی بازنشستگان گیلان در سال‌های 92، 91 و سال‌های ماقبل آن که از بودجه استانی استفاده می‌کردند پرداخت شده است.

بدهی بازنشستگان گیلان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با پاسداشت و گرامیداشت ایام فاطمیه (س) و تبریک سال نو اظهار کرد: نوروز شکوفایی اندیشه‌های شاد است.

وی به اقدام‌های خوب انجام شده در پایان سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: تمام بدهی بازنشستگان در سال‌های 92، 91 و سال‌های ماقبل آن که از بودجه استانی استفاده می‌کردند پرداخت شده است و هیچ طلبی ندارند.

*فرهنگ پایه تمام حرکت‌های اجتماعی است

نجفی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به فرهنگ و آموزش و پرورش در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، بیان کرد: فرهنگ پایه تمام حرکت‌های اجتماعی است و این موضوع از آموزش و پرورش نشأت می‌گیرد.

استاندار گیلان خواستار نهادینه شدن فرهنگ در جامعه شد و تصریح کرد: پایداری تعلیم و تربیت به عهده آموزش و پرورش است.

وی به تلاش ویژه آموزش و پرورش گیلان در نهادینه شدن فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها باید براساس کرامت افراد و ارزش گذاشتن به رسالت انسانی باشد.

نجفی با بیان اینکه اگر به آموزش و پرورش توجه نشود مصیبت‌ها را در جامعه می‌بینیم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیازمند برنامه‌ریزی است.

*فرهنگ‌سازی عمومی در مدیریت استانی پیگیری شود

استاندار گیلان بر برگزاری جلسه‌های آموزش و پرورش به صورت ماهانه تاکید کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی عمومی و نهادینه شدن فرهنگ در مدیریت استانی باید در جلسه شورای آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردم در عاشورای حسینی (ع) و ولادت حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: ارزش و جایگاه معلم باید در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

نجفی بر حمایت فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران در احترام به جایگاه معلم تاکید کرد و افزود: مسئولان باید بتوانند جامعه را در گسترش عدالت اجتماعی و برطرف شدن تبعیض هدایت کنند.

این مسئول با بیان اینکه آرامش و امید باید در گیلان پر بار شود، تصریح کرد: احساس آرامش در استان و کشور ایجاد شده و جامعه فرهنگی می‌تواند به این آرامش دوام و قوام دهد.

استاندار گیلان به همکاری خوب مدیران در بحران‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته آموزش و پرورش همکاری خوبی در برطرف شدن بحران برف با دیگر دستگاه‌ها در گیلان انجام داد.

وی جمع‌آوری پسماند را نیازمند عزم عمومی و فرهنگ‌سازی در جامعه خواند و بیان کرد: فضای جمع‌آوری پسماند با همکاری مردم و مسئولان اکنون در شهرها متفاوت شده است.

نجفی خواستار فعال شدن آموزش و پرورش در نهادینه شدن فرهنگ جمع‌آوری پسماند در جامعه شد و خاطرنشان کرد: باور جمع‌آوری پسماند باید در دانش‌آموزان نهادینه شود.

استاندار گیلان با تاکید بر سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگ، یادآور شد: فعالیت‌ها در آموزش و پرورش جامعه را در مقابل تهدیدها واکسینه می‌کند.

وی زیباسازی شهری را نیازمند ایجاد فرهنگ عمومی در جامعه خواند و اظهار کرد: حفظ اموال عمومی باید در جامعه نهادینه شود.

نجفی ترویج فرهنگ حلال و حرام در خانواده‌ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: گاهی اتفاق‌هایی در جامعه می‌بینیم که ارزش‌ها را پشت سر می‌گذارد.

استاندار گیلان در پایان خواستار تکریم بازنشستگان در برنامه‌ها شد و بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا و فرهیختگان فرهنگی در هفته معلم انجام شود.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول