اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیروزی در هفته بیست و هشتم لیگ برتر

صبا به لیگ دسته اول سقوط نمی‏‌‏کند

تیم فوتبال صبای قم با کسب هشتمین پیروزی خود در سیزدهمین دوره رقابت‏‌‏های لیگ برتر فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور از خطر سقوط به لیگ دسته اول جام آزادگان نجات پیدا کرد.

صبا به لیگ دسته اول سقوط نمی‏‌‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شاگردان عبدالصمد مرفاوی تا قبل از بازی حساس با ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور یکی از تیم‏‌‏هایی بودند که خطر سقوط به لیگ دسته اول جام آزادگان آنها را تهدید می‏‌‏کرد اما برتری در دیدار خانگی برابر ذوب آهن عملا از این اتفاق جلوگیری کرد.

بیست و هشتمین هفته رقابت‏‌‏های سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور جام خلیج فارس در هفتمین روز فروردین ماه در حالی به صورت همزمان برگزار شد که طی آن تیم‏‌‏های لیگ برتر در هشت دیدار همزمان در شهرهای مختلف کشور به مصاف یکدیگر رفتند و جایگاه فولاد در صدر و مس در انتهای جدول رده‏‌‏بندی لیگ سیزدهم هیچ تغییری نکرد.

شرایط جدول رده‏‌‏بندی هم در بالا و هم در پائین و حتی در میانه‏‌‏های آن به شکلی است که هیچ یک از دیدارهای دو هفته پایانی لیگ سیزدهم جنبه تشریفاتی بودن ندارد و تیم ها یا در پی کسب عنوان قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و یا در تلاش برای نرفتن به لیگ دسته اول اضطراب و استرس دارند.

در این میان شاید تنها تیمی که کمی با خیال آسوده در دیدارهای آتی این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور به میدان می‏‌‏رود تیم تراکتورسازی تبریز باشد زیرا این تیم نه بخت قهرمانی دارد و نه اینکه خطر سقوط را احساس می‏‌‏کند، بلکه از همه مهمتر این است که با قهرمانی در بازی‏‌‏های جام حذفی فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 را نیز کسب کرده است.

جدا از رقابت حساسی که تیم‏‌‏های فولاد خوزستان، استقلال تهران، نفت تهران، پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در بالای جدول رده‏‌‏بندی برای کسب عنوان قهرمانی و رسیدن به لیگ قهرمانان باشگاه‏‌‏های آسیا با یکدیگر دارند در پائین جدول نیز چند تیم درگیر فرار از خطر سقوط هستند.

در نیمه پائین جدول رده‏‌‏بندی مس کرمان با قرار گرفتن در مکان شانزدهم، ذوب آهن در رده پانزدهم، فجر شهید سپاسی شیراز در رده چهاردهم، داماش گیلان در رده سیزدهم، استقلال صنعتی خوزستان در مکان دوازدهم و راه آهن سورینت در رتبه یازدهم همچنان شانس‏‌‏های سقوط به دسته اول یا رفتن به دیدار پلی آف با سومین تیم لیگ دسته اول جام آزادگان هستند.

در این میان البته اضطراب هواداران تیم‏‌‏های مس کرمان، ذوب آهن اصفهان، فجر شهید سپاسی، داماش گیلان و استقلال صنعتی خوزستان بیشتر است اما تیم‏‌‏های صبای قم و راه آهن سورینت با توجه به پیروزی‏‌‏های با ارزشی که در هفته بیست و هشتم برابر ذوب آهن اصفهان و استقلال صنعتی خوزستان کسب کردند کمترین خطر را احساس می‏‌‏کنند و حتی می‏‌‏توان گفت صبا هرگز خطر سقوط را احساس نمی‏‌‏کند.

در یکی از بازی‏‌‏های مهم و حساسی که از هفته بیست و نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‏‌‏های کشور قرار است همزمان با دیگر مسابقات از ساعت 17:30 دقیقه عصر یکشنبه هفدهم فروردین ماه در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شود، صبای قم به مصاف مس کرمان می‏‌‏رود.

جدول رده‏‌‏بندی لیگ برتر فوتبال:

1- فولاد خوزستان با 54 امتیاز - تفاضل گل 12

2- پرسپولیس تهران با 51 امتیاز - تفاضل گل 18

3- نفت تهران با 51 امتیاز - تفافضل گل 14

4- استقلال تهران با 50 امتیاز - تفافضل گل 10

5- سپاهان اصفهان با 48 امتیاز - تفافضل گل 14

6- ملوان انزلی با 44 امتیاز - تفافضل گل 9

7- تراکتورسازی با 39 امتیاز - تفافضل گل 3

8- سایپا البرز با 33 امتیاز - تفافضل گل منفی 5

9- گسترش فولاد تبریز با 32 امتیاز - تفافضل گل 1

10- صبای قم با 31 امتیاز - تفاضل گل منفی 6

11- راه آهن با 30 امتیاز - تفافضل گل منفی 8

12- استقلال خوزستان با 29 امتیاز - تفافضل گل منفی 9

13- داماش گیلان با 25 امتیاز - تفافضل گل منفی 9

14- فجر سپاسی با 25 امتیاز و تفافضل گل منفی 15

15- ذوب آهن اصفهان با 23 امتیاز - تفافضل گل منفی 14

16- مس کرمان با 20 امتیاز - تفاضل گل منفی 15

انتهای پیام/78002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول