اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهم‌ترین اخبار ورزشی آبان سال 1392

تراکتورسازی قهرمانی را از دست داد / گسترش فولاد پدیده نیم‌فصل اول لیگ برتر شد

تیم تراکتورسازی تبریز برابر استقلال تهران در تبریز متوقف شد تا قهرمانی نیم‌فصل را از دست دهد.

تراکتورسازی قهرمانی را از دست داد / گسترش فولاد پدیده نیم‌فصل اول لیگ برتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم تراکتورسازی تبریز در هفته پایانی نیم فصل اول این فرصت را داشت تا با برتری برابر استقلال تهران در تبریز قهرمان تیم فصل شود، اما این بازی با تساوی خاتمه یافت.

جواد ششگلانی با رأی مجمع هیئت فوتبال به مدت چهار سال دیگر به ریاست هیئت فوتبال استان انتخاب شد. تیم فوتبال ماشین‌سازی از حضور در جام حذفی و بازی با تیم تراکتورسازی انصراف داد. تیم فوتسال هلال احمر آذربایجان‌شرقی نیز با برتری برابر تیم‌های میثاق تهران و منصوری قرچک شگفتی‌ساز شده و تا رده سوم جدول صعود کرد. تیم‌های والیبال و بسکتبال شهرداری تبریز نیز رقابت‌های خود را در مسابقات کشور آغاز کردند.

مهم‌ترین اخبار ورزشی آذربایجان‌شرقی در  آبان ماه سال 92 به شرح زیر است:

تیم گسترش فولاد تبریز در یک بازی خانگی با نتیجه دو بر یک مغلوب نفت تهران شد.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم نفت تهران گفت: سند بردمان برابر گسترش فولاد تبریز وقتی امضا شد که 10 نفره شدیم.

فرزاد عبداللهی تکواندوکاران میانه‌ای و قهرمان و نایب قهرمان جهان و آسیا، به مدال طلا و نقره مسابقات المپیک هنرهای رزمی سن پطرز بورک روسیه دست یافتند.

سیدمحمد شروین‌اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی طی نامه‌ای به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خواستار احقاق حق تیم مس سونگون شد.

تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر در دور نخست توانست از سد تیم ارومیه بگذرد.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با برتری خارج از خانه مقابل استقلال صنعتی خوزستان در جمع مدعیان لیگ برتر باقی ماند. تراکتورسازی در این بازی 4 بر 1 به پیروزی رسید. زننده سه گل تراکتورسازی کریم انصاری‌فرد بود.

کریم انصاری‌فرد به صدر گلزنان لیگ برتر صعود کرد.

جواد ششگلانی برای چهارمین دوره متوالی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی شد. مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان به ریاست علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشور و نایب رئیس سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان استان و 41 نفر از اعضای مجمع برگزار شد و از 41 رأی مأخوذه ششگلانی با 25 رأی به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان انتخاب شد. دیگر کاندیدای این دوره، شهرام دبیری بود که 15 رأی به دست آورد و یک رأی نیز به صورت سفید اعلام شد.

فوتبال تبریز از قطب‌های کشور به شمار رفته و درخشش تراکتورسازی فراتر از مسابقات و در سطح بین‌المللی است

ششگلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان‌ شرقی گفت: برای کار کردن در هیئت فوتبال استان به اندازه کافی انگیزه دارم.

شهرام دبیری گفت: امیدوارم آینده شغلی رأی‌دهندگان به من در خطر نباشد.

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: در حال حاضر فوتبال تبریز از قطب‌های کشور به شمار رفته و درخشش تراکتورسازی فراتر از مسابقات و در سطح بین‌المللی است.

در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان مالزی 2013، ورزشکاران آذربایجان‌شرقی با 6 مدال طلا و یک نقره به کار خود پایان داد. در این دوره از رقابت‌ها رضا عظیمی موفق شد با تیم گلبال صاحب مدال طلا شود.

مهدی هاشم‌زاده در پرتاب وزنه طلا و پرتاب نیزه یک طلا، سعید نظم‌خواه در دوی 200 متر مدال طلا، احسان حسن‌زاده در پرتاب دیسک مدال طلا و در پرتاب وزنه مدال طلا و مهران رشیدی در شنای 100 متر قورباغه به مدال نقره رسید.

تیم والیبال شهرداری تبریز در بازی اول و دوم لیگ برتر والیبال کشور برابر تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و شهرداری زاهدان به برتری دست یافت و با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت.

هفته هفتم لیگ برتر فوتسال هلال احمر برابر راه ساری و شهرداری برابر ماهان تندیس قم به پیروزی رسیده و بازی دبیری تبریز و میثاق تهران که به دلیل ورود تماشاگران میثاق نیمه تمام مانده بود، سه بر صفر به سود تیم دبیری به اتمام رسید.

بهمن مددی با پیشنهاد سیدمحمد شروین‌اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و حکم مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش کشور به سمت سرپرست هیئت اسکواش آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و حکم رئیس فدراسیون اسکیت کشور جعفر ارزرومی به سمت سرپرست هیئت اسکیت آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

تیم دوی پیشکسوتان و بزرگسالان هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های قهرمانی کشور به یک نقره و 2 برنز دست یافت. شاهمیر به مدال نقره دست یافت و قاسم عبدلی و حسین قراملکی به 2 برنز رسیدند.

ماشین‌سازی تبریز از حضور در بازی برابر تراکتورسازی در جام حذفی انصراف داد تا تیم تراکتورسازی به مرحله بعدی صعود کند

سیدمحمد علوی اظهار داشت: مدیریت باشگاه ماشین‌سازی به این جمع‌بندی رسیده بود که بازی با تراکتورسازی به مصلحت تیم نیست و از این رو انصراف خود را از جام حذفی اعلام کردیم.

مجمع عمومی و انتخابات هیئت کوهنوردی با حضور 16 نفر از اعضای مجمع برگزار شد و علی شامی‌نژاد با 16 رأی اعضای مجمع و برای چهارمین دوره متوالی به مدت چهار سال دیگر به سمت رئیس هیئت کوهنوردی آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

مجمع انتخابات هیئت هنرهای رزمی و کونگ فو آذربایجان‌شرقی با حضور ابوالفضل حیدریان سرپرست فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو کشور و سیدمحمد شروین‌اسبقیان و 19 نفر از اعضای مجمع برگزار شد و یوسف هدایی سرپرست هیئت با کسب 15 رأی از 19 رأی به مدت 4 سال به سمت رئیس هیئت هنرهای رزمی و کونگ فو آذربایجان‌شرقی منصوب شد.

با 14 رأی اعضاء مجمع غلامحسین باغ آبادی به سمت رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان، پیوند اعضاء و بیماران خاص آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.

تیم هلال احمر تبریز از هفته هشتم لیگ برتر به مصاف تیم منصوری قرچک رفت و توانست در یک بازی و برتری مطلق این تیم را با شکست بدرقه همراهی کند.

در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ فوتبال دسته دوم کشور ماشین‌سازی تبریز توانست با سه گل تیم هورداد رایان کرمان (سامسونگ) را شکست دهد.

صمد پورسیدی و تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز به مقام قهرمانی بخش‌های انفرادی و تیمی تور بین‌المللی اندونزی دست یافتند.

تیم فوتسال دبیری تبریز در هفته هشتم از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران با برتری مقابل راه ساری، صدر جدول را دوباره از آن خود کرد. شهرداری تبریز نیز برابر میثاق تهران به پیروزی دست یافت.

تیم والیبال شهرداری تبریز در هفته سوم و چهارم لیگ برتر والیبال کشور به ترتیب مقابل تیم‌های متین ورامین و  کاله مازندران شکست خورد.

تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر در دور برگشت توانست دوباره همانند دور رفت از سد تیم ارومیه بگذرد و به عنوان تیم اول راهی دور نهایی و 4 تیم برتر دسته دوم شود.

مجمع انتخابات هیئت بدمینتون آذربایجان‌شرقی به ریاست محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون کشور و نایب رئیس سیدمحمد شروین‌اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و دبیر فدراسیون بدمینتون با حضور 19 نفر از اعضاء برگزار شد و محمدرضا زنوزی‌مطلق به مدت چهار سال دیگر به سمت رئیس هیئت بدمینتون آذربایجان‌شرقی انتخاب شد.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی کشور در اسلحه سابر با معرفی برترین‌ها در رقابت‌های انفرادی و تیمی به پایان رسید و آذربایجان‌شرقی قهرمان رقابت‌های تیمی اسلحه سابر مردان کشور شد.

دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران در حضور 70 هزار تماشاگر ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. با این نتیجه تیم تراکتورسازی فرصت قهرمانی نیم فصل را از دست داد.

در  هفته نخست رقابت‌های بسکتبال دسته اول باشگاه‌های ایران شهرداری تبریز برابر کوشای البرز به برتری دست یافت.

مجمع انتخابات هیئت والیبال آذربایجان‌شرقی برگزار شد و با 19 رأی اعضاء فرج‌الله فرج‌اللهی در سمت رئیس هیئت والیبال آذربایجان‌شرقی ابقاء شد.

آذربایجان‌شرقی عنوان قهرمانی تیمی رقابت‌های دوچرخه‌سواری نوجوانان کشور را از آن خود کرد. در این رقابت‌ها عنوان قهرمان قهرمانان به بهرام نجفی رکابزن آذربایجان‌شرقی رسید و یک طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد.

تیم‌های قایقرانی آذربایجان‌شرقی با کسب 1 طلا، 2 نقره و 2 برنز کار خود را در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور به پایان رساندند.

در هفته نهم لیگ برتر فوتسال کشور، تیم‌های تبریز تنها یک امتیاز کسب کردند و دبیری تبریز با منصوری قرچک مساوی کرد و هلال احمر و شهرداری به شهرداری ساوه و راه ساری باختند. با توقف دبیری تیم گیتی پسند به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

فرزین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز با بیان اینکه در بازی بعدی به صدر جدول باز می‌گردیم، گفت: توهین تماشاگران قرچک به وحید شمسایی با برنامه قبلی بود.

در هفته دهم لیگ برتر فوتسال کشور تیم دبیری تبریز با پیروزی برابر  شهرداری ساوه صدر را به تصرف خود درآورد. هلال احمر آذربایجان‌شرقی نیز با برتری برابر زمزم اصفهان به رده سوم جدول صعود کرد و شهرداری تبریز برابر منصوری قرچک تن به شکست داد.

در پنجمین هفته از لیگ برتر والیبال نشسته سال 92، در اصفهان گسترش فولاد تبریز 3 بر 2 ذوب آهن را در خانه شکست داد.

گسترش فولاد پدیده نیم فصل اول لیگ برتر شد

رسول خطیبی سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز گفت: تیم ما در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال کشور حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای رسیدن تیم تراکتورسازی به جایگاه اول فوتبال، هر کمکی که نیاز باشد، انجام خواهیم داد تا بازیکنان این تیم بدون دغدغه فکری، فقط به دنبال بازی‌های خوب در زمین باشند.

فردین عابدینی از تیم استقلال تهران، مصطفی اکرامی از تیم ذوب آهن اصفهان و جابر انصاری از فجر سپاسی شیراز در نقل و انتقالات نیم فصل به تیم گسترش فولاد تبریز پیوستند.

تیم تراکتورسازی تبریز از 13 دوره برگزار شده لیگ برتر، 6 دوره آن حضور داشته است که بهترین آمار این تیم در فصل اخیر بوده که در رتبه سوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/60002/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول