اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهم‌ترین اخبار ورزشی شهریور سال 1392

صعود 15 پله‌ای تراکتورسازی در رده‌بندی برترین تیم‌های جهان

تیم دبیری تبریز لیگ برتر فوتسال کشور را با پیروزی آغاز کرده و مس سونگون نیز به سرنوشت تیم شهرداری تبریز دچار شد.

صعود 15 پله‌ای تراکتورسازی در رده‌بندی برترین تیم‌های جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم دبیری تبریز لیگ برتر فوتسال کشور را به دو پیروزی آغاز کرده و به صدر جدول این رقابت‌ها صعود کرد. تیم گسترش فولاد تبریز برابر ذوب آهن اصفهان به پیروزی شیرین دست یافت اما تراکتورسازی با وجود برد برابر تیم‌های سایپا و صبای قم در مصاف با نمایندگان گیلان تنها یک امتیاز کسب کرد.

یوسف کرمی تنها مدال آور المپیکی آذربایجان‌شرقی از حضور در المپیک 2016  انصراف داده و زمان خداحافظی خود از تکواندو را بازی‌های آسیایی 2014 اعلام کرد.

مهمترین رویدادهای ورزشی آذربایجان‌شرقی  در شهریور ماه 92 به شرح زیر است:

با  درخشش دوچرخه‌سواران تبریزی، پتروشیمی تبریز قهرمان تور بورنئو مالزی شد.

در هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز در شیراز برابر فجر سپاسی شیراز به تساوی بدون گل دست یافت.

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در مقابل داماش گیلان تن به شکست داد تا دومین باخت خانگی خود در این فصل را تجربه کند.

با اقتدار کامل و بدون شکست و برای دومین بار در 3 سال اخیر تیم آذربایجان‌شرقی، قهرمان والیبال امیدهای دسته یک کشور شد.

با رأی کمیته استیناف شش امتیاز از تیم مس سونگون کسر شده و این تیم از لیگ یک به لیگ دسته دو سقوط کرده و احد شیخ لاری سرمربی این تیم نیز به مدت یک سال محروم شد.

یک طلا، یک برنز و یک مقام چهارمی حاصل تلاش رکابزنان دبیری تبریز در روز نخست مرحله دوم و نهایی لیگ دوچرخه‌سواری زنان بود.

امین ساکت و شاهین محمدی کاراته‌کاران آذربایجان‌شرقی با 3 مدال به کار خود در کشور ترکیه پایان دادند. 

شعار عیبی یوخ باید احیا شود

زینی‌زاده مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: همانند مجید جلالی روی شاخه لرزان قرار داریم و هر لحظه احتمال سقوط ما وجود دارد؛ خواسته برد در تمام بازی‌ها انتظار منطقی نیست و اگر تماشاگران تراکتورسازی چنین خواسته‌ای از ما دارند حاضریم در رقابت‌های لیگ استانی شرکت کنیم تا تمام حریفان را شکست دهیم. شعار عیبی یوخ باید احیا شود.

بزرگ‌ترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی آذربایجان‌شرقی سالن شهید خسروعلی آبادی پس از 16 سال به بهره‌برداری رسید.

تیم‌های راگبی خراسان رضوی و سهند تبریز با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران در مرند، جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کردند.

تراکتورسازی گربه سیاهش را دم حجله کشت؛ از هفته هفتم مسابقه‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران تیم تراکتورسازی تبریز در واپسین دقایق از سد تیم سایپای البرز گذشت تا به اولین پیروزی خود در برابر این تیم دست پیدا کند و گسترش فولاد در خانه  راه آهن دست به بزرگی زد و راه آهن سورینت را 2 بر 1 از پیش روی برداشت تا دومین برد خود را ثبت و به رده هشتمی صعود کند.

در مسابقات پرورش اندام و بادی کلاسیک قهرمانی کشور در همدان مدال طلای اوزان 75+ و 70 کیلوی جوانان و بزرگسالان کشور به بهروز تابانی و علی حقیقی از آذربایجان‌شرقی رسید.

مجید جلالی سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز گفت: برای انجام کار متوسط به تراکتورسازی نیامده‌ام و برنامه من در این تیم پنج ساله است، با این وجود  می‌دانم که هر لحظه احتمال قطع همکاری من با باشگاه تراکتورسازی وجود دارد.

رقابت‌های تنیس با ویلچر جایزه بزرگ باشگاه‌های کشور با قهرمانی آذربایجان‌شرقی به پایان رسید.

در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان کشور بوکسورهای نوجوانان آذربایجان‌شرقی به یک مدال طلا و یک نقره دست یافتند. 

صعود 15 پله‌ای تراکتورسازی در رده‌بندی برترین تیم‌های جهان

رده‌بندی برترین تیم‌های جهان اعلام شد و تراکتورسازی تبریز با 15 رده صعود، در رده 302 جهان قرار گرفت.

در تازه‌ترین رده‌بندی اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI)، تیم پتروشیمی تبریز با اقتدار کامل صدرنشینی آسیا را همچنان برای خود حفظ کرده‌اند. در رده‌بندی برترین ورزشکاران آسیا هم دوید آردوندو کلمبیایی، رکابزن تیم نیپو ژاپن با 343 امتیاز در صدر، قادر میزبانی با 276 امتیاز و با دو پله صعود دوم و صمد پور سیدی با 269 امتیاز مقام سوم را از آن خود کردند.

مجمع انتخابات هیئت جودوی آذربایجان‌شرقی به ریاست سیدمحمد شروین‌اسبقیان مدیرکل ورزش و جوانان استان با تفیض اختیار رئیس فدراسیون جودوی کشور برگزار شد و با رأی اعضاء مجمع حسن روستایی در سمت رییس هیئت جودوی آذربایجان‌شرقی ابقاء شد.

تیم فوتسال دبیری تبریز در هفته اول از رقابت‌های لیگ دسته برتر باشگاه‌های ایران مقابل همشهری خود هلال احمر آذربایجان‌شرقی به پیروزی رسید. تیم شهرداری تبریز نیز از سد تیم تاسیسات دریایی تهران گذشت.

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در هفته هشتم از رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران در دقایق پایانی از شکست خانگی مقابل استقلال صنعتی خوزستان گریخت.

بازیکنان تراکتورسازی طی دو دقیقه دو گل به ثمر رساندند تا با پیروزی 3 بر 1 برابر صبای قم، نخستین برد خود را در این شهر جشن گیرند.

در مسابقات قهرمانی جوانان کشور آذربایجان‌شرقی قهرمان دوی 4 در 400 متر امدادی شد و امیر نجف‌پور نقره دوی 800 متر را کسب کرد.

آینه زمانی تبریز قهرمان دومین و آخرین مرحله لیگ دسته یک دوچرخه‌سواری آقایان کشور شد.

رقابت‌های هندبال امیدهای بانوان کشور به میزبانی تبریز به مدت 6 روز برگزار شد و تیم آذربایجان‌شرقی به عنوان سوم این رقابت‌ها دست یافت.

استان آذربایجان‌شرقی با 23 مدال طلا قهرمان رقابت‌های کاراته هایاشی‌ها شیتورکای کشور شد.

در هفته دوم لیگ برتر فوتسال کشور تیم دبیری تبریز با پیروزی بر فرش آرای مشهد صدرنشین لیگ برتر شده و هلال احمر نیز از سد تیم شهرداری تبریز گذشت.

فرزین دبیری مدیرعامل باشگاه دبیری تبریز گفت: نباید بابت پیروزی‌های تیم دبیری و صدرنشینی این تیم مغرور شویم. هدفمان نخستین قهرمانی تبریز در فوتسال کشور است.

سرپرست جدید شهرداری تبریز طی حکمی  میرمعصوم سهرابی را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان ورزش این مجموعه منصوب کرد.

احد شاهین، فرزاد محمدخانلو و آرمین روشنی کاتا روهای تبریزی مدال طلای کاتای تیمی لیگ جهانی را کسب کردند.

انصراف یوسف کرمی تنها مدال آور تاریخ ورزش آذربایجان‌شرقی از المپیک‌ها

یوسف کرمی گفت: بعد از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 خداحافظی می‌کنم.

شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در مورد تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: من دقیقا در جریان جزئیات مسائل تیم شهرداری نیستم اما نظر شخصی من این است که تبانی صورت نگرفته بود و تیم شهرداری قربانی نداشتن نفوذی در فدراسیون فوتبال شد. اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به فعالیت باشگاه شهرداری اجماع نظر داشته، اما مخالف تیمداری در رشته فوتبال هستند.

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از دو هفته پیروزی در لیگ برتر باشگاه‌های ایران، در هفته نهم مقابل تیم ملوان بندرانزلی با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد.

رقابت‌های تنیس با ویلچر فیوچرز ایران در تبریز با قهرمانی و تکرار دوباره حسین ممی‌پور و تنیسورهای آذربایجان‌شرقی به پایان رسید.

آذربایجان‌شرقی نائب قهرمان مسابقات نیمه ماراتن قهرمانی کشور در مشهد شد و حسین شیرقوی دونده مراغه‌ای نقره گرفت.

سومین دوره جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی شمال‌غرب کشور با نایب قهرمانی استان آذربایجان‌شرقی به پایان رسید.

در مسابقه دوچرخه‌سواری جایزه بزرگ ماسال اسماعیل باقری، محمدرضا ایمانی و مهدی دلگری رکابزنان آذربایجان‌شرقی طلا و 2 نقره کسب کردند.

امیر مقومی وزنه‌بردار آذربایجان‌شرقی قهرمان رقابت‌های دسته 94 کیلوگرم جوانان کشور شد.

حسین معدنی سرمربی سابق تیم ملی ایران هدایت تیم والیبال شهرداری تبریز را بر عهده گرفت.

اتحاد رسول‌ها  آهن را ذوب کرد. تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در نخستین دیدار هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر با گل‌های رسول علیزاده از سد تیم ذوب آهن اصفهان گذشت  و با سه پله صعود در جایگاه هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفتند.

در هفته سوم لیگ برتر فوتسال کشور هلال احمر در ماهشهر پتروشیمی را شکست داد. در تبریز نیز شاگردان وحید شمسایی حریف تیر دروازه نشده و با تیم شهرداری  تبریز به تساوی سه بر سه دست یافتند.

تیم تراکتورسازی تبریز در گیلان مغلوب تیم داماش شد تا حاصل تلاش شاگردان جلالی برابر نمایندگان استان گیلان در دو هفته تنها یک امتیاز باشد.

انتهای پیام/60002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول