اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

ذخیره‌سازی 2 هزار تن گوشت مرغ در گیلان/ پرداخت 2 میلیارد تومان یارانه شیر

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ذخیره‌سازی دو هزار تن گوشت مرغ به منظور تنظیم بازار در این استان خبر داد.

ذخیره‌سازی 2 هزار تن گوشت مرغ در گیلان/ پرداخت 2 میلیارد تومان یارانه شیر

مجید زیرک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نوسان گوشت مرغ در سه روز گذشته در گیلان اظهار کرد: با توجه به حجم گسترده ورود مسافران شاهد تغییراتی در نرخ گوشت مرغ در استان بودیم.

وی با بیان اینکه تذکر لازم به تولیدکنندگان گوشت مرغ در گیلان داده شده است، افزود: با توجه به تذکر داده شده، شاهد روند کاهشی نرخ گوشت مرغ در استان هستیم.

زیرک از ذخیره‌سازی دو هزار تن گوشت مرغ به منظور تنظیم بازار در گیلان خبر داد و تصریح کرد: نرخ گوشت مرغ از 6 هزار و 700 تا هفت هزار تومان در نوسان بود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به برنامه‌های این سازمان برای تنظیم بازار در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: اسفند ماه سال 92 تعداد 13 نمایشگاه با یک‌هزار و 500 غرفه در شهرستان‌ها و مرکز استان دایر شد.

*مراجعه 80 هزار نفر به نمایشگاه‌های بهاره رشت

وی با بیان اینکه دو نمایشگاه بهاره کالا با 500 غرفه در شهر رشت دایر شده بود، خاطرنشان کرد: تعداد 80 هزار نفر به نمایشگاه‌های کالای بهاره در رشت مراجعه کردند و این موضوع نشان می‌دهد برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند در تنظیم بازار نقش موثری داشته باشد.

زیرک، اولویت کالایی نمایشگاه‌های بهاره گیلان را کیف و کفش، آجیل و خشکبار و مواد غذایی عنوان کرد.

*توزیع 1200 تن سیب و پرتقال در گیلان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، توزیع میوه را از جمله برنامه‌ها در تنظیم بازار ایام نوروز خواند و بیان کرد: مقدار یک‌هزار و 200 تن سیب و پرتقال با توجه به مصوبه شورای کنترل و نظارت بازار استان و کشور از مهر سال 92 خریداری شد.

وی با اشاره به توزیع میوه با نرخ مصوب از 25 اسفند سال 92 در گیلان، یادآور شد: توزیع میوه در کنترل بازار ایام نوروز نقش موثری داشته است.

این مسئول به توزیع میوه تا روز گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: تقاضا برای میوه در استان کاهش پیدا کرده و بازار حالت آرامی را به خود گرفته است.

*برگزاری 7 انتخابات اتحادیه‌های صنفی گیلان

زیرک از برگزاری هفت انتخابات اتحادیه‌های صنفی همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های کالای بهاره و توزیع میوه ایام نوروز در گیلان خبر داد و اظهار کرد: انتخابات مذکور توسط حوزه معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزار شده است.

*توزیع 520 هزار سبد کالای خانوار در گیلان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به توزیع 520 هزار سبد کالای خانوار در استان اشاره کرد و افزود: دولت سبد کالای مذکور را به صورت یارانه در اختیار خانوارها گذاشته بود.

وی با بیان اینکه توزیع سبد کالا نقش اساسی در کنترل نرخ‌ها دارد، تصریح کرد: سبد کالا در تولید و ثبات نرخ‌ها نقش تعیین‌کننده دارد.

*بازرسی از واحدهای صنفی تا 15 فروردین جاری ادامه دارد

زیرک، طرح بازرسی از واحدهای صنفی را از اقدام‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ایام نوروز اعلام کرد و گفت: طرح ویژه نظارت از واحدهای صنفی از 15 اسفند سال 92 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشکیل پرونده برای متخلفان صنفی، بیان کرد: متخلفان با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند.

وی، انجام گشت‌های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی را از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در تنظیم بازار ایام نوروز برشمرد.

*پرداخت 2 میلیارد تومان یارانه شیر در گیلان

زیرک، پرداخت یارانه شیر به دامداران را از برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و یادآور شد: سال 92 مبلغ 2 میلیارد و 260 میلیون تومان یارانه شیر به دامداران طرف قرارداد با کارخانه‌های مواد لبنی در استان پرداخت شده و بقیه یارانه به‌زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول