اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل طیور صنعتی وزارت جهاد کشاورزی:

زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اجرا می‌شود

مدیرکل طیور صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اجرا می‌شود.

زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر امینی عصر امروز در نشست با مدیران واحدهای تولیدی مادر گوشتی، کشتارگاه‌ها و تعاونی‌های طیور گوشتی استان اردبیل، اظهار داشت:‌ وزارت جهاد کشاورزی در یک رویکرد متفاوت تلاش می‌کند تا این زنجیره‌ها را گسترش دهد که در این ارتباط تاکنون 28 شرکت در قالب زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ شناسایی شده که استان اردبیل نیز جز شرکت‌های زنجیره یکپارچه در تولید گوشت مرغ کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این زنجیره‌ها به افزایش تولید کمک کرده و تلاش بر این است تا با طرح‌های نوین کیفیت گوشت مرغ و توان صادراتی افزایش یابد.

امینی با تشریح اهداف و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در مورد تولید گوشت مرغ خاطر نشان کرد: ما تلاشمان بر این است تا ظرفیت تولید داخلی را افزایش دهیم و جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم.

این مسئول در مورد تولید گوشت مرغ از طریق ایجاد شرکت‌های زنجیره یکپارچه تولید اضافه کرد: به علت سنتی بودن، افزایش هزینه تولید و جزیره‌ای عمل کردن حلقه‌های تولید گوشت مرغ امکان رقابت در بازارهای خارجی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اهداف عمده این طرح افزایش توان صادراتی با توجه به ظرفیت ایجاد شده تولید گوشت مرغ و همچنین افزایش کیفی، کمی و تولید مرغ در وزن پایین و افزایش تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی در سال و در نتیجه افزایش درآمد تولیدکنندگان است.

مدیرکل طیور صنعتی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: این طرح توسط اساتید و محققان دانشگاه‌های معتبر کشور مطالعه شده و در حال اجرایی شدن است که با مدیریت متمرکز بر حلقه‌های تأثیرگذار در تولید گوشت مرغ امکان تحقق و دسترسی وجود دارد.

امینی ادامه داد: ‌لازم است در این زمینه برخی از قوانین و مقررات موجود اصلاح شود تا بهتر بتوانیم در این زمینه نتایج مطلوب را به دست آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تشریح اهداف و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به بیان وضعیت موجود تولید گوشت استان اردبیل پرداخت.

رسول حمزه‌ای گفت:‌ در حال حاضر تولید گوشت مرغ استان نزدیک به 27 هزار تن است که تا پایان سال این میزان به 30 هزار تن افزایش می‌یابد تا نیاز استان به گوشت مرغ در داخل استان اردبیل تأمین شود.

وی هدف از برگزاری این جلسه را شناسایی راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید، امکان رقابتی کردن صادرات، تولید گوشت مرغ با وزن پایین و در نتیجه تکمیل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول