اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد زکات کشور اعلام کرد

راه‌اندازی خانه‌های زکات در کردستان

دبیر ستاد زکات کشور از احداث و راه‌اندازی خانه‌های زکات در شهرستان‌های مختلف کردستان خبر داد.

راه‌اندازی خانه‌های زکات در کردستان

حسین نبی‌لو در حاشیه سفر خود به کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به جایگاه کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات، در صورتیکه زمین مناسب به ویژه در مراکز شهرستان‌ها تامین شود خانه‌های زکات در کمترین زمان احداث خواهد شد.

وی افزود:‌ موافقت احداث و راه‌اندازی خانه زکات در مریوان با توجه به کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه جمع‌اوری زکات در سال گذشته، صادر شده و امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی تصریح کرد: کردستان طی چند سال اخیر در زمینه جمع‌آوری و مدیریت زکات جزو استان‌های برتر بوده و این مهم در سایه تلاش مسئولان ذیربط، اعضای شوراها و عاملین زکات محقق شده است.

دبیر ستاد زکات کشور هدف از سفر خود به این استان را دیدار با اعضای شوراهای زکات در استان عنوان کرد و گفت: هدفم از سفر به کردستان دیدار با شورای استان و فعالین حوزه زکات به منظور قدردانی از تلاش‌های آنان طی سال گذشته بوده است.

به گفته نبی‌لو، استان کردستان طی چند سال اخیر با تلاش‌هایی که صورت گرفته در سطح کشور دارای رتبه برتر جمع‌آوری زکات بوده و این مهم بدون مشارکت علما و روحانیون که تاثیر بسزایی در تنویر افکار عمومی دارند حاصل نمی‌شود.

وی کسب رتبه نخست مریوان در جمع‌آوری زکات را به مردم متدین استان به ویژه این شهرستان تبریک گفت و بیان کرد: ظرفیت‌ و بسترهای لازم برای تحقق بیش از پیش اهداف در این حوزه فراهم است که امیدواریم با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، بتوانیم بهتر از سال‌های گذشته عمل کنیم.

وی با اشاره به اهدای 140 فقره جهیزیه از محل جمع‌آوری زکات به نوعروسان زیرپوشش این نهاد در مریوان، اظهار کرد: چندین واحد مسکونی نیز از محل زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان تامین شده است.

به گفته دبیر ستاد زکات کشور، اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه ساخت و بهسازی مساجد نیز از دیگر اقدامات قابل توجه از محل جمع‌آوری زکات بوده است.

نبی‌لو رفع مشکلات نیازمندان و محرومین جامعه را از مهم‌ترین تاثیرات احیا و ترویج فریضه پرداخت زکات عنوان کرد و بیان داشت: در زمینه اختصاص زکات به فقرا الزام شرعی و قانونی وجود ندارد اما تلاش ما رفع مشکلات و توانمندسازی نیازمندان با بهره‌گیری و مدیریت صحیح زکات است.

وی توجه به برنامه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی بیش از پیش پرداخت زکات را ضروری خواند و گفت: ‌طی چند سال اخیر در این حوزه تبلیغات قابل توجهی صورت گرفته که نقش مهمی در توسعه و نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معادل‌سازی زکات از سوی دولت در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و مورد نیاز نیز از دیگر مشوق‌های قابل توجه در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/79002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول