اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

پمپاژ دشت فتحعلی افتتاح می‌شود / اشتغالزایی برای 3000 بیکار منطقه

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از افتتاح پمپاژ طرح پمپاژ دشت فتحعلی پارس‌آباد در روزهای آینده خبر داد.

پمپاژ دشت فتحعلی افتتاح می‌شود / اشتغالزایی برای 3000 بیکار منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراحل مختلف طرح اجرای پمپاژ فتحعلی در پارس‌آباد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه بعد از گذشت سال‌ها بیش از 9 هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده و تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه روستاییان و عشایر منطقه از ثمرات این پروژه که با سرمایه‌گذاری بیش از 18 میلیارد تومان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد، بهره مند خواهند شد افزود: این پروژه در دو فاز اجرا شده که در فاز اول بیش از 4 میلیارد تومان و در فاز دوم نیز 14 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا این پروژه عظیم بعد از سال‌ها انتظار مردم منطقه تکمیل و به افتتاح برسد.

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به اهمیت این طرح در توسعه و تحول منطقه گفت: علاوه بر زارعین، باغداران نیز از عملیاتی شدن این طرح بهره مند می‌شوند به طوری که 2 هزار و 500 هکتار باغ در منطقه پارس‌آباد به ویژه روستاها و منطقه عشایری دشت فتحعلی با استفاده از سامانه آبیاری جدید از نتایج این طرح‌ها استفاده می‌کنند.

کریمی به اشتغالزایی این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: 3 هزار جوان بیکار و فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی این منطقه از به ثمر نشستن این طرح عظیم به شکل مستقیم یا غیر مستقیم بهره برده و وارد بازار کار می‌شوند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد خاطر‌نشان کرد: ساکنین 16 قشلاق و روستای پارس‌آباد با جمعیت بالغ بر 750 خانوار در کنار مزیت‌های کشاورزی این طرح از آب شرب سالم، بهداشتی و دایمی بهره‌مند شده و در ایام مختلف از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریمی در پایان سخنان خود محور اول توسعه شهرستان را کشاورزی و اشتغال مولد در این حوزه اعلام کرد و اذعان داشت: سعی داریم در سال جدید با تمام توان پروژه‌های نیمه تمام بخش کشاورزی تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/62006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول