اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان:

ضرورت توسعه اقتصادی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان به نقش ویژه نخبگان فرهنگی، علمی و اجتماعی در زمینه معرفی الگوهای استفاده بهینه از منابع در کشور اشاره کرد و گفت: اصلاح الگوهای فرهنگی در راستای توسعه اقتصادی باید صورت گیرد.

ضرورت توسعه اقتصادی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

ایوب مرادی در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در دهه چهارم انقلاب توجه به مبحث پیشرفت و عدالت از جمله دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و این مهم همواره در نامگذاری سال‌ها توسط معظم‌له نمودی عینی داشته است.

وی افزود: باید دغدغه‌های رهبری به عنوان نقشه راه و مسیر حرکت به سوی تعالی و عزت همه‌جانبه توسط مدیران و مسئولان قرار گرفته و تمام توان خویش را برای تحقق منویات ایشان به کار ببریم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان تصریح کرد: وجود یک مدیریت علمی، اصولی و مبتنی بر الزامات بومی و منطقه‌ای و با روحیه‌ای جهادی شرط لازم برای به ثمر نشستن فرهنگ مبتنی بر پیشرفت اقتصادی است.

مرادی افزود: این مهم نیازمند یک عزم ملی برای توسعه ایران اسلامی است و می‌توان گفت پیشرفت اقتصادی محقق نمی‌شود مگر از طریق اصلاح بسیاری از الگوهای فرهنگی، نظیر فرهنگ مصرف، فرهنگ کار، فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، فرهنگ حمایت از کار و سرمایه ملی و به طور کلی فرهنگی که زمینه‌های رشد اقتصادی را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی امری بسیار دشوار و زمان‌گیر است و باید با دقت و توجه بیش از پیش برای عملیاتی‌ کردن فعالیت‌های مرتبط با این حوزه تلاش نماییم.

مرادی افزود: فرهنگ گرچه در میان افراد جامعه موضوعیت پیدا می‌کند اما مقوله فرهنگ‌سازی وظیفه مسئولان و متولیان فرهنگی، نظیر ادارات مرتبط با فرهنگ و نهادهای علمی و آموزشی است.

وی اظهار داشت: باید امسال تمام ظرفیت خود را به کار گیریم تا در موضوع اصلاح الگوهای فرهنگی به ویژه در حوزه اقتصاد به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کردستان خاطرنشان کرد: به طور کلی عناصر موجود در نامگذاری امسال مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که نبود هر کدام از این عناصر، کلیت مجموعه را دچار مشکل کرده و همین موضوع است که وظیفه مدیران و مسئولان را دو چندان می‌کند.

مرادی افزود: آموزش و پرورش، دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ و مراکز آموزش عالی باید تمام توان خویش را به کار گیرند تا ضرورت پیشرفت اقتصادی را به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه نهادینه نمایند.

انتهای پیام/79006/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول