اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

رویکرد فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی و دینی باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: رویکرد فعالیت‌های فرهنگی باید تبلیغی و دینی باشد.

رویکرد فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی و دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی فاطمیه با عنوان فصل بیعت با علی(ع) که با حضور استاندار و مسئولان استانی در مرکز مازندران گشایش یافت، اظهار داشت: تقارن ایام عید نوروز با عزاداری حضرت فاطمه(س) سبب شد تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از ابتدای سال اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولایتمدار مازندران ضمن صله‌رحم در ایام نوروز باید حرمت عزاداری ایام فاطمیه را نگه‌داشته باشند، افزود: عید نوروز زنده شدن طبیعت است و این ایام متعلق به تمام جهان است. زنده شدن زمین نشان از معاد است که می‌توان از این نشانه‌های خداوند برای رستگاری بهره جست.

طبرسی با تاکید بر اینکه صله رحم بر همه واجب است، تصریح کرد: در کتاب دینی 110 حدیث صله‌‌رحم را بر مردم واجب دانست.

وی برپایی نمایشگاه فاطمیه را فراتر از یک فعالیت فرهنگی دانست و گفت: این نمایشگاه حقیقت‌گاهی است که در مرکز مازندران ایجاد شد.

این مسئول با کنایه از سریال پایتخت سه که هم اکنون در رسانه ملی در حال پخش است، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی این نیست که بگوییم زمین شالیزاری خود را بفروشیم و اتومبیل‌شاسی بلند بخریم و بعد مورد تمسخر قرار گیریم و بنشینیم دست مریزاد بگوییم. فعالیت‌های فرهنگی باید فاخر باشد.

امام جمعه مرکز مازندران خاطرنشان کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی فاطمیه توسط جوانان انقلابی و مذهبی ایجاد شد و این بستر دینی دستخوش انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امام راحل فرهنگ فاطمی، علوی و محمدی را در جامعه احیا کرد.

این مسئول ادامه داد: امام راحل با روحیه انقلابی خود پرونده بایگانی شده 25 ساله اسلام را از دنیا گرفت و حکومت جمهوری اسلامی را به عرصه آورد.

طبرسی برکات انقلاب اسلامی را بیداری و بازگشتن به خویشتن خویش دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اجرای شعار رهبری در سال‌جاری و تحقق منویات ایشان در کشور گفت: هشت سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی در کشور اداره شد و هم اکنون نیاز است شعار فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها تحقق یابد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است در استانداری مازندران ستادی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی تشکیل شود تا کارهای استان به دور از بروکراسی اداری و وعده و عیدها اجرایی شود. همانطور که استاندار مازندران در ماه‌های اخیر بحران غرب استان را به درستی کاهش دادند برای تحقق شعار رهبری و از بین بردن تحریم‌ها تلاش وافری داشته باشند.

طبرسی با تاکید براینکه رویکرد فعالیت‌های فرهنگی باید تبلیغی و دینی باشد، تصریح کرد: ضمن فرمایشات رهبری، فرهنگ بر اقتصاد مقدم است و ذوق فرهنگی باید در همه عرصه‌ها متبلور شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شیعیان پیرو فرهنگ علوی و فاطمی هستند، اذعان داشت: امامت امتیاز شیعیان است که از میراث حضرت فاطمه(س) محسوب می‌شود.

انتهای پیام/8600/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول