اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان خبر داد

استقرار 15 راهنمای گردشگری در محور تاریخی گنجعلیخان کرمان

مدیر محور بازار و مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان گفت: 15 راهنمای گردشگری در محور تاریخی گنجعلیخان کرمان به گردشگران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

استقرار 15 راهنمای گردشگری در محور تاریخی گنجعلیخان کرمان

محمدمهدی افضلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 15 راهنمای گردشگری در محور تاریخی گنجعلیخان کرمان با لباس‌های متحدالشکل به گردشگران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه محور تاریخی گنجعلیخان قطب گردشگری استان کرمان محسوب می‌شود و بیشترین تعداد گردشگران نوروزی را دارد، اداره کل میراث فرهنگی کرمان برنامه‌های متعددی را در این مسیر پیش‌بینی کرده است.

مدیر محور بازار و مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان افزود: محور گردشگری گنجعلیخان کرمان شامل راسته بازار سقف‌پوشیده، حمام، مسجد، ضرابخانه و ... است و شمار بازدیدکنندگان از این مجموعه تاریخی بیش از بازدیدکنندگان مکان‌هایی مانند ارگ تاریخی بم و باغ شاهزاده ماهان است.

افضلی ادامه داد: اجرای پرده‌خوانی و ایجاد کارگاه‌های زنده صنایع دستی در کاروانسرای گنجعلیخان از جمله برنامه‌های ویژه برای محور گردشگری گنجعلیخان کرمان است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید از تمام آثار مجموعه تاریخی گنجعلیخان کرمان به غیر از موزه سکه و حمام گنجعلیخان رایگان است.

افضلی تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده مسافران نوروزی از حمام گنجعلیخان کرمان و تشکیل صف‌های طولانی تصمیم گرفتیم، مرکزی به صورت مستقل برای فروش بلیت در میدان گنجعلیخان برای دسترسی راحت‌تر مردم در نظر گرفته شود.

وی از استقرار 15 راهنمای گردشگری در محور تاریخی گنجعلیخان کرمان خبر داد و ابراز داشت: این راهنمایان با لباس‌های متحدالشکل به گردشگران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

افضلی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری کرمان برای رونق بیشتر محور تاریخی گنجعلیخان عنوان کرد: شهرداری کرمان اقدام به تغییر مبلمان و سطل‌های زباله میدان گنجعلیخان کرده است به نحوی که این وسایل به صورت سنتی طراحی و اجرا شده‌اند.

انتهای پیام/80019/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول