اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت و درمان رودان تاکید کرد

جلوگیری از گسترش عرضه قلیان در رودان

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی سه واحد عرضه قلیان را در روزهای اخیر تعطیل کردند.

جلوگیری از گسترش عرضه قلیان در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شکرالله محسنی ظهر امروز در جریان بازدید از محل‌های مورد نظر در رابطه با بهداشت محیط با اشاره به مضرات استفاده از قلیان ابراز داشت: قلیان همانند سیگار می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته، عقیم شدن، مشکلات بارداری، بیماری‌های لثه و دندان، زخم معده و آب مروارید چشم را افزایش دهد.

وی با توصیه به جوانان در خصوص عدم استفاده از قلیان و مواد دخانی گفت: انتقال بیماری‌های سل، هپاتیت و غیره به وسیله استفاده مشترک چند نفر از یک نی قلیان نیز از دیگر خطرات استفاده از قلیان است.

محسنی در مورد افرادی که قلیان نمی‌‌کشند و در معرض دود آن قرار گرفته‌اند نیز گفت: در طولانی‌ مدت مصرف‌کنندگان قلیان و اطرافیان آنها که در معرض دود تحمیلی آن قرار دارند همچون مصرف‌کنندگان آن مبتلا به انواع سرطان‌ها، بیماری قلبی و عروقی و تنفسی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از عرضه قلیان تنها وظیفه مرکز بهداشت نیست بلکه همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای حذف قلیان به یک اندازه مسئول هستند و باید در این راستا وارد عمل شده و تلاش کنند.

محسنی اظهار امیدواری کرد سازمان‌ها و ادارات مرتبط دیگر نیز برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از عرضه قلیان در مکان‌های تفریحی که متاسفانه قشر جوان را هدف قرار داده است، همکاری لازم را با شبکه بهداشت شهرستان رودان به عمل آورند تا دیگر شاهد عرضه محصولات دخانی و انواع قلیان در پارک‌ها نباشیم.

انتهای پیام/88001/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول