اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجلس و امور حقوقی سازمان گردشگری خبر داد

تدوین سند گردشگری مازندران

معاون مجلس و امور حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به‌منظور توسعه فرهنگ گردشگری تهیه سند گردشگری در استان مازندران را در دستور کار قرار دادیم.

تدوین سند گردشگری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، اسدالله درویش امیری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که در منزل امام جمعه چالوس برگزار شد، اظهار داشت: برای توسعه فرهنگ باید فرهنگ تاریخی و میراث فرهنگی را با تمام وجود به توسعه گردشگری و اقتصاد گردشگری گره بزنیم.

وی تأکید داشت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا دنیا با فرهنگ عمیق کشور آشنا شود، چرا که فرهنگ می‌تواند ما را بر پایه‌های قدرتمندمان استوار کند.

امیری با گلایه‌مندی از ناشناخته ماندن مسئولیت‌های سازمان گردشگری گفت: به‌دلیل بی‌مهری که در بیش از سه دهه در حق سازمان گردشگری صورت گرفته‌ است، هم بدنه اجتماعی از مأموریت‌های سازمان ناآگاهند و هم ما نتوانستیم خود را به‌مردم معرفی کنیم.

وی توجه به موضوع فرهنگ و اقتصاد را جدی برشمرد و اذعان داشت: سازمان میراث فرهنگی متولی فرهنگ و تاریخ این ملت‌است و بار اساسی فرهنگ کشور از گذشته تا امروز بر دوش سازمان گردشگری‌ است.

این مسئول با اشاره به این‌که سازمان گردشگری پاسدار میراث فرهنگی‌است که از گذشته به ما به ارث رسیده‌ است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی بدنه درخت فرهنگی کشور است و اگر بدنه درخت قدرتمند باشد می‌تواند محصول بدهد و بارور شود.

معاون مجلس و امور حقوقی سازمان گردشگری تأکید داشت: امروز صنعت و اقتصاد گردشگری اقتصاد نخست دنیا‌ است و کشورهایی که به منابع زیرزمینی دسترسی ندارند گردشگری را جایگزین این اقتصاد بیمار کردند.

فراهم کردن فضا برای گردشگران خارجی

وی حضور گردشگران خارجی را در پیشرفت اقتصاد گردشگری موثر دانست و افزود: با توجه به نگرانی‌هایی که در طول سه دهه برای حضور گردشگران خارجی وجود داشت، اما باید بدانیم که گردشگر خارجی با آشنایی به فرهنگ کشور ما و با اهداف از پیش تعیین شده به ایران قدم می‌گذارد، بنابراین جای نگرانی نیست.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تعاملات خارجی و فضای بین‌الملل و بر اساس نگاه دولت بر تقویت اقتصاد گردشگری سازمان گردشگری نیز بر آن شد تا فضا را برای گردشگران خارجی فراهم کند.

این مسئول اعلام داشت: امروز مجلس با این دیدگاه به حوزه گردشگری می‌نگرد که گردشگری باید سهم کلانی در حوزه اقتصاد بین‌المللی برای ایران داشته باشد.

وی از صدور بیش از یک‌میلیارد و 150 میلیون ویزا و بلیت در سال 2013 میلادی در سراسر دنیا خبر داد و ابراز داشت: با وجود تمدن و میراث فرهنگی 10 هزار ساله کشور و تنوع آب و هوایی در ایران از این تعداد 4 چهار میلیون و 200 هزار بلیط و ویزا سهم کشور ما بود که جای بسی نگرانی و تأسف‌ است.

امیری با تأکید بر گردشگری دریایی در مازندران بیان داشت: گردشگری دریایی بخش فراموش شده‌ای است که باید به آن پرداخت.

وی تصریح کرد: با وجود طبیعت بکر در استان مازندران که از سرمایه‌های طبیعی ما محسوب می‌شود باید این موضوع نیز به یک فرصت تبدیل شود.

انتهای پیام/86004/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول