اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان خبر داد

افزایش 20 درصدی تصادفات جرحی/ فوت یک نفر بر اثر تصادف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با اشاره به افزایش تعداد مصدومان ناشی از تصادفات جرحی در معابر درون شهری استان به 23 مورد گفت: این آمار در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش 20 درصدی تصادفات جرحی/ فوت یک نفر بر اثر تصادف

سیدعارف قادرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با وجود تأکید مکرر پلیس مبنی بر رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی، اما هنوز برخی این موارد را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته به دلیل برخورد یک دستگاه خودرو با 2 عابر پیاده در شهر دیواندره، یکی از این عابران مجروح و در مسیر اعزام به سنندج از دنیا رفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس رمز سفری سالم و ایمن است، گفت: بیشترین تصادفات در جاده‌های درون شهری استان به دو دلیل عمده اتفاق می‌افتد.

قادرزاده اظهار کرد: نخستین دلیل این تصادفات عدم توجه رانندگان به جلو و استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی و سوار کردن اطفال در صندلی جلو است.

وی افزود: دلیل دوم اینگونه تصادفات نیز تخطی از سرعت مطمئنه در معابر درون شهری بوده که این امر به نوبه خود بر شدت و تعداد تصادفات در جاده‌های درون شهری استان می‌افزاید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با بیان اینکه بیش از 90 درصد تصادفات درون شهری استان تاکنون توسط رانندگان بومی استان صورت گرفته است، خواستار توجه جدی شهروندان کردستانی به این موضوع شد.

قادرزاده با بیان اینکه در بیشتر تصادفات اشخاص مسن، خردسال و راکبان موتورسیکلت در معرض تهدید هستند، گفت: خانواده‌ها باید در قبال این افراد نقش هدایتی و کنترلی بیشتری از خود نشان دهند.

وی با اشاره به افزایش تعداد مصدومان ناشی از تصادفات جرحی در معابر درون شهری استان به 23 مورد گفت: این آمار در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با یادآوری آغاز دور دوم سفرهای نوروزی تصریح کرد: تأکید پلیس بر شعار امنیت، سلامت و نشاط ره‌آورد نظم و قانون است و معتقدیم حفاظت از جان انسان‌ها در قالب این موضوع صورت خواهد گرفت.

قادرزاده صبوری و گذشت در رانندگی را مسئله‌ای جدی و از دیگر شعارهای پلیس راهنمایی و رانندگی ذکر کرد و افزود: تصادفاتی که به وقوع می‌پیوندد ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد بوده است.

وی در پایان با اشاره به رشد 100 درصدی گشت‌های نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های داخل استان، تصریح کرد: 150 پلیس‌یار جوان با همکاری جمعیت هلال‌احمر به منظور ارشاد و هدایت مسافران نوروزی در تقاطع‌ها و میادین با لباس پلیس به‌کارگیری شده‌اند.

انتهای پیام/79012/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول