اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

اقتصاد 93 زنجان نویدبخش روزهای توام با آرامش

سال 92 با همه خوشی‌ها و مشکلات برای مردم استان زنجان به اتمام رسید، اما اقتصاد زنجان برای سال‌جاری روزهای با آرامشی را نوید می‌دهد.

اقتصاد 93 زنجان نویدبخش روزهای توام با آرامش

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دقایق، ساعات، روزها و ماه‌های 92 چه زود گذشت. به راستی عمر انسان چه زود می‌گذرد و چقدر حواسمان به حال نیست که بیشتر قدر بدانیم. 

حالی که سپری می‌شود و فردایی که زود می‌رسد. در این بین لحظات زیبای زندگیمان سپری می‌شود و آنچه می‌ماند لحظات باقی مانده است. باید قدر مانده‌ها را دانست و رفته‌ها را به سرنوشت باد داد.

 92 نیز سالی پر افت و خیز برای مردم و مسئولان بوده است. سالی که شاید مردم از آن به لحاظ اقتصادی به نیکی یاد نکنند. اما باید گفت انسان به امید زنده است و امید با تدبیر جای روزهای بد را با خوی عوض خواهد کرد. تنها باید در کنار هم باشیم و برای بهتر شدن بیشتر بکوشیم. 

سال گذشته دو حماسه را باید رقم می‌زدیم که با یاری خدا و حضور مردم یکی از آن‌ها محقق شد. هر چند حماسه اقتصادی محقق نشد اما امیدها برای تحقق آن در سال‌جاری با حضور دولتمردان و مدیران تدبیر و امید با یاری خدا رقم خواهد خورد. ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نشانی بر تاکیدات دوباره مقام معظم رهبری بر حوزه اقتصاد دارد.

 در سال‌های اخیر یک پای تاکیدات اقتصادی بوده و در سال‌جاری نیز باز شعار سال قسمتی اقتصادی بوده است. مقام معظم رهبری دغدغه‌های اقتصادی مردم را همواره به دولتمردان گوشزد کرده و خواستار رسیدگی به آن شده‌اند. سال‌های گذشته با وجود تاکیدات رهبری عملکرد قابل دفاعی برای معیشت مردم دیده نمی‌شود.

 حماسه سیاسی 92 امیدها را برای راهبری اقتصاد کشور قوت بخشید و روزنه‌های امید تبدیل به دریچه‌های پرنور شد. تحرکات قوی عرصه دیپلماتیک نشان داد رشد و توسعه اقتصاد کشور در بخش خارجی بسیار امیدبخش است. 

تاکید بر کاهش نرخ تورم نشان از نشانه‌گیری مردان دولت تدبیر و امید بر کاهش مشکلات اقتصادی مردم است. استقلال عملکرد بخش‌های مالی و پولی کشور نیز گواهی بر ایجاد مسیری پر آرامش و مستقل برای حرکت در راه رشد و توسعه اقتصادی است.

*امیدها در کنار تدبیرها برای تغییر اقتصاد زنجان

در کنار این دستاوردها، حماسه سیاسی 92 موجب انتخاب مدیری بومی برای مدیریت عالی استان زنجان شد و این موضوع روزنه‌های امید برای کاهش کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها در بخش اقتصاد زنجان را موجب شده است. 

مدیریت عقلانی با دلسوزی یک فرد بومی می‌تواند در سال‌جاری برای رشد و توسعه اقتصادی زنجان بسیار موثر باشد. توجه به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سطح استان زنجان نیز از ضروریات مهم محسوب می‌شود. 

شاخص‌های اقتصادی استان زنجان در شان مردم متدین زنجان نیست. برای رشد و رفاه عمومی مردم زنجان باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت. 

در روزهای آغازین سال جدید برای رشد و شکوفایی استان باید همدل بود. حل مشکلات استان در بخش اقتصادی نیازمند اراده قوی و اهتمام جدی مسئولان است.

این اراده در کنار همراهی همه مردم استان و اهتمام مسئولان و در کنار تدابیر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگذار خواهد بود.

*امید زنجان به تدبیر مدیران است

مشکلات بر سر رشد و توسعه اقتصاد استان کم نیست. اما ظرفیت‌ها برای رشد نیز کم نیستند. برای حرکت در مسیر رشد باید از همه ابزارها و ظرفیت‌ها بهره گرفت. 

باید صادقانه فعالیت کرد و از عوارض هر حرکت و پیشرفتی نهراسید. همه بخش‌های اقتصادی استان ظرفیت‌هایی دارد که در کنار تدبیر درست می‌تواند شکوفا شود. در حال حاضر حتی برخی از این بخش‌ها دارای عملکرد و بازدهی بالایی است و شاید به جرات بتوان گفت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در آن محقق شده است. 

بخش کشاورزی زنجان با تولید دو برابر نیاز استان نشان داده دارای ظرفیت بالایی است. به واقع این میزان حجم تولید در کنار داشتن برندهای مهم زراعی و باغی در سطح کشور نشان از این ظرفیت‌ها است. 

هر چند این ظرفیت‌ها در گذشته بهره‌برداری خوبی نشده اما امید است با ایجاد ظرفیت‌های جدید ارزآوری بیشتری در این بخش صورت گیرد. توانمندی‌های استان در کشاورزی خلاصه نمی‌شود.

 معدن و صنعت استان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ضعف‌های بخش معدن استان مدنظر مسئولان استان است و راهکارهای لازم برای افزایش بهره‌وری آن در برنامه دیده شده است. 

امید داریم سال‌جاری سال شکوفایی در این عرصه باشد. سال 92 با همه احوال و اوصافش به اتمام رسید و سال پیش رو سالی پر امید برای رشد و شکوفایی است. امید زنجان به تدبیر مدیران است.

................................

گزارش از احمد اسدی

................................

انتهای پیام/73007/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول