اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محلی صورت گرفت

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی همدان با خانواده شهدای تویسرکان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همراه با فرماندار تویسرکان با خانواده سه شهید شهرستان تویسرکان دیدار کرد.

دیدار مدیرکل میراث فرهنگی همدان با خانواده شهدای تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان سال جدید را با دیدار از خانواده شهدا همراه با مسئولان شهرستان‌های استان آغاز کرد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان آغازین برنامه‌های کاری خود را به دیدار از سه خانواده شهید دفاع مقدس، ماه فروردین تویسرکان اختصاص داد.

در این دیدار سید مهرداد موسوی فرماندار، یحیی خورشید‌خانی معاون فرماندار، محمد داوری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، میثم الوندی سرپرست میراث فرهنگی تویسرکان و تنی چند از مسئولان شهرستان، ایزدی را همراهی کردند.

مسئولان استانی و محلی در برنامه‌ای از پیش تعریف شده با خانواده شهیدان محمد شمس‌الهی، محمد‌حسین بلوری و علی شهید‌‌دوست دیدار و در این برنامه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اسوه‌های صبر و ایمان تجلیل شد.

برنامه نخست، سرکشی از خانواده شهید محمد شمس‌الهی بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تویسرکان در این آیین، دیدار با خانواده شهدا را توفیقی الهی خواند و تکریم و دیدار با خانواده شهدا را مایه برکت و عزت برای جامعه برشمرد.

محمد داوری با اشاره به اینکه شهید شمس‌الهی سال 46 متولد و سال 65 در منطقه فاو شهید شد، اظهار داشت: شهید شمس‌الهی حضوری مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز جامعه ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و خواستار دعای خیر والدین شهدا برای خدمتگزاری هرچه بهتر در جامعه شد.

علیرضا ایزدی تصریح کرد: همه ما موظفیم از خون شهدا پاسداری کنیم چرا که اقتدار و امنیت امروز ما با گذشت و ایثار جوانمردان و پاسداران حق و حقانیت حاصل شده است.

فرماندار تویسرکان هم، برکت جامعه را از شهدا و خانواده شهدا دانست و افزود: شهدا راه را بر ما ترسیم کردند.

سیدمهرداد موسوی با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا بر همگان واجب است، بیان کرد: زبان ما در قدردانی از این حرکت بی‌نظیر و تاریخ‌ساز شهدا قاصر است.

وی آرامش و امنیت امروز کشور را نتیجه گذشت و همت بزرگ مردان تاریخ ایران اسلامی دانست و بر صیانت از این نعمت بزرگ تاکید کرد.

سرکشی از خانوداه شهید محمد‌حسین بلوری دومین برنامه این دیدار بود.

شهید بلوری 18 ساله و با عضویت بسیج در منطقه دربندی‌خان سال 63 به درجه شهادت نائل آمد.

پدر شهید بلوری خلوص نیت را از ویژگی‌های شاخص شهدا عنوان کرد و گفت: کار شهدا واقعاً خدایی بود به همین خاطر آن‌ها جاودانه شدند.

وی تأکید کرد: هر کاری که برای رضای حق تعالی باشد، هر چند کوچک ماندگار و ارزشمند است.

منیره ایزدی مادر شهید بلوری نیز نظم، رعایت حقوق مردم  را خصلت ذاتی شهدا دانست و یادآوری کرد: شهدا الگوی بی‌نظیر برای همه زمان‌ها بوده و خواهند بود.

دیدار با خانواده شهید علی شهید‌دوست برنامه پایانی این دیدار بود که دومین سال به همت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همراهی مسئولان مربوطه اجرا می‌شود.

شهید علی‌شهید‌دوست در سن 20 سالگی در منطقه شلمچه به عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسید.

مادر شهید علی‌دوست در این دیدار، شهید را واژه‌ای بسیار مقدس خواند و گفت: شهدا برای حفظ اسلام از جان خود گذشتند.

مهرماه نانکلی با اشاره به اینکه شهید همیشه نامش بلند و جاودان است، افزود: ما باید نام و یاد شهید را زنده نگه داریم و قدر خون آ‌ن‌ها بدانیم.

اقدام میراث فرهنگی در بهار فصل رویش دوباره، در این راستا بسیار ارزشمند بوده و از تأثیر بالایی برخوردار است.

امیدواریم این رسم زیبا و معنوی در همه زمان‌ها از سوی همه متولیان امر ترسیم و عملیاتی شود.

این دیدارها نقشی مؤثر در تکریم خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد. همه می‌دانیم که شکست دشمن در همه برهه‌های تاریخی انقلاب اسلامی به واسطه ایمان و تقوای الهی ایثارگران و جانبازان در عرصه‌های مختلف است.

از جمله ترفندهایی که استکبار بر آن طرح‌های مختلف تعریف کرده، کم‌رنگ کردن فرهنگ شهید و شهادت است زیرا دشمن بر اساس تجربه شکست در دفاع مقدس به این مهم و اثراتش کاملاً واقف است.

پس انتقال و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل‌های انقلاب برای ارتقای همه جانبه ایران اسلامی یک ضرورت است.

احیاء یاد و نام شهدا با روایت حماسه‌سازی ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، و اشاعه وصیتنامه شهدا مهم‌ترین راهکار در این مهم به شمار می‌رود.

انتهای پیام/89010/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول