اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

فرهنگ و مبانی فرهنگی به اقتصاد مقاومتی نقش و معنا می‌دهد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: فرهنگ و مبانی فرهنگی به اقتصاد مقاومتی نقش و معنا می‌دهد.

فرهنگ و مبانی فرهنگی به اقتصاد مقاومتی نقش و معنا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سردار محمدحسین رجبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منویات رهبری معظم انقلاب در آغاز سال نو به عنوان نقشه راه برای تمام مردم و مسئولان قلمداد شده و هر ساله معظم‌له با مطرح‌ کردن موضوعاتی کلیدی همه ایرانیان را برای توجه به این مهم رهنمون می‌نمایند.

وی افزود: طی چند سال اخیر به ویژه از سال 92 مبحث اقتصاد مقاومتی در منویات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال برای مردم و مسئولان مطرح شد که در سال گذشته که به نام سال «حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی» نامگذاری شده بود با حضور گسترده مردم ایران در عرصه انتخابات شاهد خلق حماسه سیاسی بودیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: متأسفانه اهداف حماسه اقتصادی به طور کامل محقق نشد و رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خویش در سال 93 نیز با نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزمی ملی و مدیریتی جهادی» باز هم بر مبحث اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

این مسئول تصریح کرد: امید است امسال با همت و انسجام بین مردم و مسئولان شاهد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم چراکه اقتصاد و فرهنگ دو مقوله مرتبط به هم بوده و هم‌پوشانی می‌کنند.‌

رجبی عنوان کرد: یکی از نقاط آسیب‌پذیر ما اقتصاد بوده و بدون شک با تبیین و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواهیم توانست این آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ و مبانی فرهنگی به اقتصاد مقاومتی نقش و معنا می‌دهد و در این مسیر اگر اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان امری مهم در کشور نهادینه شود شاهد اجرای طرح‌های مهم و کلیدی و ارتقای سطح معیشت و رفاه مردم خواهیم بود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: ملت ایران ملتی مقاوم و سخت‌کوش بوده که در دوران‌های مختلف و در برابر انواع خطرات و تهدیدها سربلند بیرون آمده‌اند و هرگاه احساس خطر کرده‌اند بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند.

رجبی افزود: قدرت و اقتدار کشور در حوزه علم، فناوری، دفاعی و تکنولوژی‌های نانو و هسته‌ای همگی نشأت‌ گرفته از حضور مردمی و انسجام همه‌جانبه مردم و مسئولان بوده و می‌توان این مهم را نیز در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز محقق ساخت.

وی مطرح کرد: نقش دولت و مسئولان دولتی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ویژه بوده و باید با پایش جغرافیایی، منطقه‌ای و ایجاد توازن نیروی انسانی سهم هر استان را در تحقق این مهم تعریف نمایند.

سردار رجبی گفت: نیروی انسانی کارآمد و ماهر نقش نخست را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته و با توجه به اینکه یکی از تهدیدهای جدی کردستان بیکاری و عدم اشتغال جوانان تحصیلکرده آن است باید با برنامه‌ریزی و انسجام هرچه بیشتر برای کاهش این دغدغه در استان تلاش نماییم.

انتهای پیام/79006/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول