اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی اوقاف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برپایی «خیمه‌های معرفت» در آستانه امامزاده بی‌بی حکیمه گچساران

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برپایی «خیمه‌های معرفت» در آستانه امامزاده بی‌بی حکیمه (س) گچساران خبر داد.

برپایی «خیمه‌های معرفت» در آستانه امامزاده بی‌بی حکیمه گچساران

رامین چرومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» در سطح امامزاده‌های کهگیلویه و بویراحمد و اجرای برنامه‌های خیمه‌های معرفت اشاره کرد و اظهار کرد: هدف از طرح آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره زندگانی، اجتماعی و فردی امامان معصوم و امامزادگان و ابعاد مختلف دین اسلام در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج وقف است.

برنامه‌های اجرایی در «خیمه‌های معرفت» غرفه‌‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌‌های دینی، مشاوره برای خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان، کودکان با عنوان «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، نقاشی «همه واقف باشیم» و نمایشگاه «آرامش بهاری» با ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی از برپایی غرفه حجاب و عفاف در این مکان‌‌های مقدس خبر داد و افزود: در این غرفه به آسیب‌‌های اجتماعی حجاب نامناسب، تحکیم بنیان‌های خانواده مرتبط با حجاب، نقش حجاب در روابط اجتماعی و شخصی، معرفی حجاب کامل بانوان در مجالس عمومی، موضوع حجاب در آیات و روایات و دین اسلام و تهاجم فرهنگی و ... پرداخته می‌‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در امامزادگانی که ظرفیت برپایی «خیمه‌های معرفت» را نداشتند حداقل با ایجاد جایگاه ویژه و در دسترس مردم به منظور استقرار روحانی برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مشاوره برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

چرومی برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در بقاع، برپایی محافل دعای توسل، کمیل و ندبه در ایام تعطیلات نوروزی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع «آرامش بهاری» را از دیگر برنامه‌های فرهنگی و معنوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «خیمه‌های معرفت» از 29 اسفندماه با حضور 10 طلبه مرد و چهار طلبه زن در جوار حرم مطهر بی‌بی حکیمه (س) خواهر بلافصل امام رضا (ع) آغاز شده است.

انتهای پیام/82011/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول