اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد خبر داد

ایجاد پیست موتورسواری قشم تا یک ماه آینده

مدیرکل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی پیست موتورسواری قشم ظرف یک ماه آینده توسط این سازمان خبر داد.

ایجاد پیست موتورسواری قشم تا یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالجواد کمالی شب گذشته در دفتر ستاد ساماندهی سفرهای قشم در جمع خبرنگاران از افتتاح قطعی پیست موتورسواری قشم ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با هدف پاسخگویی به نیاز جوانان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی اقدام به راه‌اندازی این مکان خواهد کرد.

وی افزود: در پی پیگیری‌های علاقه‌مندان به موتورسواری طی چند سال اخیر، قطعه زمینی به مساحت پنج هکتار برای پیست موتورسواری قشم با نظر مساعد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شده است که ورزشکاران می‌توانند از فضای این پیست استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: زمین مورد نظر به غارهای تاریخی خوربس نزدیک است که امیدواریم با اختصاص این زمین کار احداث پیست موتورسواری به زودی آغاز و بحث امنیت آن از طریق ایجاد خاک‌ریز تامین شود.

کمالی با اشاره به علاقه مردم قشم به موتورسواری اظهار کرد: احداث پیست موتورسواری آرزوی دیرینه جوانان این شهرستان را بر آورده و با راه‌اندازی آن شاهد رونق‌ مسابقات موتورسواری میدانی و کورس در قشم خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم تصریح کرد: احداث پیست موتورسواری در قشم با وجود هزاران دستگاه موتورسیکلت نقش مهمی در کاهش تلفات موتورسواران ناشی از انجام حرکات نمایشی در سطح شهر دارد.

وی با اشاره به اینکه روند اداری تفاهمنامه زمین در دست اقدام است، اظهار کرد: تسطیح و بهسازی زمین در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی پست موتورسواری پس از یک ماه آینده انجام خواهد شد.

کمالی در پایان از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم یاد کرد و ادامه داد: پیست‌های شترسواری و اسب‌دوانی نیز از دیگر طرح‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که در آینده عملیاتی و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/88001/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول