اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد

برقراری خط فیبرنوری بین قشم و بندرعباس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برقراری خط فیبرنوری بین قشم و بندرعباس طی سال جاری خبر داد.

برقراری خط فیبرنوری بین قشم و بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمود واعظی شنبه شب در حاشیه حضور در قشم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکل اینترنت جزیره قشم با ارائه بسته پیشنهادی سازمان منطقه آزاد قشم، بخش خصوصی و شرکت مخابرات در اوایل نیمه دوم سال 93 حل خواهد شد، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی ارائه مجوزهای لازم برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه آزاد قشم را دارد.

وی افزود: منطقه آزاد قشم به دلیل ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان می‌تواند به طور جدی در حوزه مسائل تولید و صنعت کشور نقش‌آفرینی کند و برای این کار باید زیرساخت‌های لازم در این منطقه از جمله زیرساخت‌های مخابراتی تقویت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با برقراری فیبر نوری بین قشم و بندرعباس و ارتباط آن با شبکه مخابراتی کشور، نیاز فعالان اقتصادی و بازرگانان و تجار فعال در قشم در زمینه ارتباطات تجاری از طریق مخابرات و اینترنت در سال 93 حل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بخشی از جزیره قشم هنوز با مشکل برقراری خط مخابراتی موبایل مواجه است، اظهار امیدواری کرد که طی چند ماه آینده این مشکل با توجه به میزان تردد گردشگر در قشم حل و فصل شود.

واعظی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در منطقه آزاد قشم ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید مناطق آزاد به ویژه قشم جایگاه ویژه‌ای دارند و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در این مناطق براساس سیاست‌های کلان دولت بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه‌اندازی شبکه ملی ارتباطات، انتقال خط اینترنت به مناطق محروم و واگذاری پروانه نسل سوم به اپراتورها را سه اولویت مهم این وزارتخانه در سال 93 برشمرد و گفت: با راه‌اندازی برنامه‌های یاد شده پیش‌بینی می‌شود سرعت اینترنت برای استفاده افراد عادی به حداقل دو مگابایت و در مراکز تجاری بین 10 تا 20 مگابایت افزایش یابد.

انتهای پیام/88001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول