اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

نهادینه‌ کردن فرهنگ کار و تلاش زیربنای تحقق شعار سال است

رئیس دانشگاه کردستان بر توجه ویژه مسئولان و تصمیم‌گیران استان برای استفاده از پژوهش‌های نخبگان دانشگاهی در خصوص نهادینه ‌کردن منویات مقام معظم رهبری در جامعه تاکید کرد.

نهادینه‌ کردن فرهنگ کار و تلاش زیربنای تحقق شعار سال است

جهانشیر امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ایران اسلامی سرشار از منابع خدادادی و نیروی انسانی کارآمد بوده و با استفاده بهینه از این منابع طبیعی و انسانی می‌توانیم آینده‌ای بسیار روشن را برای کشور رقم بزنیم.

وی افزود: ایرانیان در طول تاریخ به کار و تلاش و همت مضاعف شهره بوده و یکی از مهمترین دلایل اقتدار و عزت ایرانیان در قرون متمادی تکیه بر توانمندی‌های انسانی و طبیعی موجود در کشورشان بوده است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی چند دهه اخیر شاهد کمرنگ‌ شدن ساختار سنتی مبتنی بر کار و تلاش همه‌جانبه در کشور بوده‌ایم و مصرف‌گرایی جای تولید و استقلال غذایی و فرهنگ کار و تلاش را در کشور گرفته است.

امینی افزود: هم‌اکنون جامعه شهری و حتی جامعه روستایی کشور با یک معضل به نام مصرف‌گرایی و عدم توجه به ساختارهای تولیدی مبتلا شده‌اند که اگر برای مقابله با این معضل چاره‌ای اندیشیده نشود شاهد صدمات جبران‌ناپذیری بر اقتصاد، فرهنگ و حتی مبانی ارزشی و اجتماعی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: زندگی در روستاها و بارور کردن توانمندی‌های روستاییان از زندگی در حاشیه شهرها و مصرف‌گرایی بسیار ارزشمندتر بوده و باید برنامه‌ریزی منسجمی برای ارتقای فرهنگ تولید و کار و فعالیت‌های جهادی در مناطق روستایی و شهری کشور صورت گیرد.

امینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هر ساله در آستانه سال نو رهنمودهای عالمانه‌ای را خطاب به مردم و مسئولان کشور اعلام می‌دارند و در سال‌جاری نیز به دو مبحث اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی در این راستا اشاره کرده‌اند.

این استاد دانشگاه و نخبه علمی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله آمیخته به هم بوده و می‌توان گفت زیربنای اقتصاد فعالیت‌های فرهنگی و نهادینه‌کردن فرهنگ کار و تلاش مضاعف است.

امینی خاطرنشان کرد: استان کردستان نیز همچون دیگر استان‌های کشور دارای مزیت‌های نسبی در حوزه اقتصادی بوده و می‌توان گفت غنای فرهنگی این استان و وجود ساختارهای سنتی کار و تلاش در تولیدات کشاورزی و دامی در کنار موقعیت استراتژیک کردستان در حوزه مبادلات مرزی و ترانزیت کالا بر جایگاه ویژه این استان در حوزه اقتصاد و فرهنگ افزوده است.

وی افزود: هم‌اکنون در استان کردستان حدود 70 هزار دانشجو و هزاران استاد و نخبه علمی مشغول به فعالیت در رشته‌های مختلف علم و فناوری هستند و بدون شک با بهره‌مندی از توانمندی‌های این افراد می‌توان هم تحقق منویات رهبری در سال‌جاری را مسجل کرد و هم برنامه‌ریزی بلند مدتی را برای نهادینه‌کردن فرهنگ کار و تلاش و تغییر فرهنگ غلط مصرف‌گرایی در نقاط شهری و روستایی استان عملیاتی کرد.

امینی از تشکیل اتاق‌های فکر دائمی و مقابله با مفاسد اقتصادی و توجه به دغدغه‌های مردمی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری به عنوان دیگر اموری نام برد که مسئولان و متولیان حوزه اقتصاد برای جلب اعتماد و مشارکت مردمی در راستای رسالت‌های کاریشان به کار گیرند.

انتهای پیام/79006/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول