اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آخرین وضعیت بنادر مسافری و فرودگاه‌ قشم

قشم در حالی این روزها میزبان هزاران مسافر از سراسر کشور است که مبادی ورودی و خروجی در حوزه دریایی و هوایی با نظم و آرامش خاصی در حال خدمت رسانی به گردشگران هستند.

آخرین وضعیت بنادر مسافری و فرودگاه‌ قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، همزمان با موج نخست سفرهای نوروزی و در دومین روز از سال نو، جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس پذیرای تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران از جای جای ایران شده است.

در این ساعات و آن‌گونه که تخمین زده می‌شود تا پایان تعطیلات اسکله بندر لافت که به عنوان یکی از راه‌های دسترسی اصلی به قشم و انتقال خودرو از طریق دریا مطرح است، مملو از وجود خودروها و مسافرانی است که برای رسیدن وارد شدن به جزیره و دیدن زیبایی‌های آن لحظه شماری می‌کنند.

نکته‌ای که در این اسکله جلب توجه می‌کنند وجود خودروهایی با پیش شماره پلاک شهرهای مختلف ایران است که در این بین وجود گویش‌ها و لهجه‌ها نیز از این منطقه یک ایران کوچک ساخته است.

در حالی که طی روزهای گذشته موضوع افزایش تعرفه ورودی خودرو به قشم بحث برانگیز شده بود اما اکنون و در پی آخرین تصویب ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم، که هزینه ورود و خروج خودروهای مسافران نوروزی به این جزیره 600 هزار ریال و هزینه ورود و خروج بومیان و دارندگان کارت شهروندی (قشم‌وندی) 450 هزار ریال تعیین شده است، در اسکله‌های لافت و پهل که در دو سر مسیر دریایی مابین جزیره و سرزمین اصلی قرار دارند، شاهد عبور و مرور ایمن و روان هستیم.

با توجه به مشکلات و عدم رضایت مسافران که در چند روز گذشته به خاطر افزایش بهای عوارض و ناهماهنگی مسئولان که گفته می‌شود متاثر از مدیریت دو‌گانه در قشم است، ستاد هماهنگی تسهیلات سفر قشم در اقدامی قابل توجه به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اقدام به توزیع رایگان مواد غذایی شامل آب، نان و مواد کنسرو شده به مسافران در مسیر اسکله پل در بین مسافران معطل شده کرد.

علاوه بر مسیر دریایی مذکور، در کنار مسیر دریایی بندرعباس به شهر قشم، خط هوایی قشم به شهرهای مختلف کشور از جمله پایتخت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، از همین رو تعداد پروازها به جزیره قشم با فرا رسیدن ایام نوروز افزایش یافته و از 24 اسفند سال گذشته تا اول فروردین سال جاری شمار پرواز هواپیماها به 116 سورتی به صورت رفت و برگشت افزایش و نیز از دوم تا هشتم فروردین ماه سال 93 نیز تعداد پروازها به این جزیره به 136 سورتی پرواز رفت و برگشت افزایش می‌یابد.

در مسیر تهران ـ قشم ـ تهران نیز از چهار الی پنجم فروردین‌ماه سال جاری، شمار پروازهای روزانه در این مسیر به هشت الی 9 پرواز افزایش پیدا می‌کند.

بندرگاه و اسکله شهید ذاکری قشم نیز از دیگر مبادی ورودی به قشم است که در یک سر شلوغ‌ترین خط مسافری دریایی کشور یعنی در بین بندرعباس و قشم قرار دارد که دارای قدمتی 25 ساله واقع در ساحل شمالى بافت قدیمى شهر است، که طی روزهای تعطیل عید تعداد قابل توجهی شناور به طور شبانه‌روزی نسبت به جابجایی و سوار کردن و پیاده‌ کردن گردشگران در این اسکله اقدام می‌کنند.

این بندرگاه علاوه بر فعالیت در حوزه مسافری دارای قابلیت‌هایی در حوزه پذیرش لندینگ‌کرافت و شناورهای بارج زیر هزار تن نیز هست که این امکانات در کنار سالن ترانزیت مسافر به این بندرگاه، عنوان یکی از مناسب‌ترین بندرگاه‌ها در حوزه خود را داده است.

یادآور می‌شود جزیره قشم در جنوب ایران به دلیل سایت‌های مهم گردشگری، سواحل زیبا، بازارهای مناسب خرید و شرایط ویژه آب و هوایی کاملا بهاری در فصل سرد زمستان یکی از مناطق زیبای کشور است که در طول سال میزبان چندین میلیون مسافر از اقصی نقاط کشور و همچنین دوستداران طبیعت از کشورهای خارجی است که اوج ورود و خروج مسافران به این جزیره که به جزیره عجایب هفتگانه شهرت دارد از 15 اسفند تا 15 فروردین است.

================

گزارش از عبدالرحیم رضوانی

================

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول