اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان برخوار:

محاسبه نفس باید یکی از مهم‌ترین کارها در نوروز باشد

امام جمعه شهرستان برخوار گفت: محاسبه نفس باید یکی از مهم‌ترین کارها در نوروز باشد.

محاسبه نفس باید یکی از مهم‌ترین کارها در نوروز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در اولین نماز جمعه سال 93 دولت‌آباد که در آستان مقدس امام‌زاده نرمی (ع) این شهر برگزار شد اظهار کرد: اسلام، نظافت را نشانه ایمان می‌داند و خدا به مسلمانان سفارش می‌کند بدن، لباس، خانه، روستا و شهر خود را تمیز نگه دارند و خود را خوشبو و آراسته کنند.

وی مسافرت، صله‌رحم و آشتی، کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد و شادی کردن و تفریح سالم را اعمالی مطلوب دانست و گفت: عید نوروز از سنت‌های باستانی سازگار با عقل و شرع است، اما متأسفانه سنت‌های ناپسندی مانند چهارشنبه‌سوری، سیزده بدر، تشریفات کمرشکن، چشم و هم چشمی، مسافرت‌های گناه آلود و شکستن مرز محرمیت‌ها به مرور زمان به این سنت حسنه اضافه شده که با شرع و عقل سازگاری ندارد.

امام جمعه شهرستان برخوار خاطر نشان کرد: در برخورد با نوروز، افراط و تفریط هر دو غلط است، برخی در پی مقابله با نوروز هستند و برخی به دنبال آسمانی جلوه دادن این رسم که هر دو غلط است و ما باید به دید احترام به این روز نگاه کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان برخوار در خطبه دوم پس از توصیه به تقوای الهی به مسأله محاسبه نفس اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این ایام به آن توجه داشته باشیم، محاسبه نفس است و وقت آن است در ابتدای سال محاسبه‌ای کنیم و نفس را از بدی‌ها پاک کنیم و تصمیم جدی بگیریم.

امام جمعه دولت‌آباد در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت حماسه سیاسی به فضل الهی در انتخابات و در راهپیمایی‌ها محقق شد، اما در عرصه اقتصادی، آن حماسه‌ای که مد نظر مقام معظم رهبری بود اتفاق نیفتاد، لذا این وظیفه مهم همچنان پیش‌ روی ما است و باید حماسه اقتصادی به وجود بیاید.

وی بیان کرد: مردم، با عزم و همت ملی همچون همیشه نقش‌آفرینی کنند و مسئولین هم برای این که به درستی کار را پیش ببرند نیاز به حمایت و پشتیبانی مردم دارند، ضمن این که مسئولین هم باید با روحیه جهادی و توکل به خدای متعال وارد میدان عمل شوند.

امام جمعه شهرستان برخوار در بخش دیگر خطبه‌ها به دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات ایشان در جمع ایشان، از موضوعاتی است که شایسته توجه جدی است، اما متأسفانه برخی به بهانه این‌ که در اردوهای راهیان نور تصادف‌ها و یا بی‌دقتی‌هایی صورت گرفته است، اصل این کار بزرگ را زیر سؤال می‌برند و به آن حمله می‌کنند.

سرافراز به موضوع سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که با نوروز در آمیخته، سفرهای نوروزی است و آثار مثبت این سفرها بر کسی پوشیده نیست،؛ اما در این سفرها احکام الهی باید رعایت شود، به دین و نماز و تقوا آسیب نرسد، مزاحمت برای مردم ایجاد نشود، قوانین در جاده‌ها رعایت شود و جان و مال دیگران را به خطر نیندازیم تا بازگشتمان از سفر با کوله باری از تجربه، ایمان، اخلاق و ثواب همراه باشد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول