اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

فرهنگ اسلامی نجات‌بخش اقتصاد به همت مردم و مسئولان است

امام جمعه قروه گفت: فرهنگ اسلامی راه حل نجات اقتصاد از بحران است که همت و عزم جدی مردم و مسئولان را می‌طلبد.

فرهنگ اسلامی نجات‌بخش اقتصاد به همت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سال نو، نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، از سوی رهبر معظم انقلاب را بیانگر لزوم اهتمام ویژه مردم و مسئولان نسبت به این دو بخش دانست.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران برای گذر از بحران حاضر باید تحت‌ پوشش فرهنگ اسلامی درآید، خاطرنشان کرد: فرهنگ در مفهوم کلی خود تمامی ابعاد را شامل می‌شود که اقتصاد مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و سنت و سیره رسول مکرم اسلام و ائمه هدی نیز بخشی از آن است.

امام جمعه قروه اهمیت دو بخش فرهنگ و اقتصاد در حال حاضر را خاطرنشان کرد و افزود: برای رسیدن به مرحله مطلوبی از این دو بخش باید فرهنگ و اقتصاد با همت همه مردم و مسئولان آراسته به فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی شود.

احیا با تاکید بر پرداختن برای تحقق این مهم به عنوان شعار سال، تصریح کرد: این پیام دربردارنده دغدغه خاطر مقام معظم رهبری است که هر کس به نوبه خود سهمی در تحقق آن و نیز کاهش دغدغه‌های معظم‌له باید داشته باشد.

امام جمعه قروه پرداختن در سطوح مختلف اعم از بعد هنری، علمی و نیز احیای آداب و رسوم قومی و منطقه‌ای در این راستا را لازم دانست و گفت: احیای برخی سنت‌ها و آداب و رسوم قومی و منطقه‌ای فراموش شده و بها دادن به آن، لازمه تقویت بخش فرهنگی است که دین مبین اسلام نیز این آداب و روسم را تکریم کرده است.

به گفته احیا، ایران اسلامی در حال حاضر به یک کشور مقتدر و مستقل در دنیا تبدیل شده است که از دو بعد در معرض آسیب قرار گرفته و به خوبی در این ابعاد عمل نشده است.

امام جمعه قروه تصریح کرد: این دو بعد همان بخش اقتصاد و فرهنگ است که یا به واسطه موانع دشمنان و یا اشتباهات و خطاهای داخلی که آسیبی مهلک‌تر از ضربات خارجی داشته است، مورد غفلت واقع شده است.

احیا خاطرنشان کرد: نگاه‌های اقتصادی غلط در این مدت آسیب‌های کلان و جدی را متوجه ما کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عدالت است، اظهار داشت: عدالت مورد نظر در این سیاست به معنای تقسیم بالسویه فقر نیست، بلکه تقسیم برابر داشته‌ها در بین همه است.

خطیب جمعه قروه یکی از نگرش‌ها و سیاست‌های اشتباه گذشته در بخش اقتصاد را ترویج تفکر سرمایه‌داری اعلام کرد و افزود: در این تفکر مبنا بر از بین بردن قشر آسیب‌‌پذیر قرار داشت که این نگاه، نگاهی عدالت‌محورانه و اسلامی نبود.

وی پرداختن به معنا، امکانات و الزامات اقتصاد مقاومتی را ضروری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم به اقتصادی مقاوم در برابر تغییرات و نوسانات قیمت ارز، دست یابیم تا بحران‌های خارجی نتواند بر معیشت مردم ما تاثیرگذار باشد.

امام جمعه قروه خاطرنشان کرد: مردم ایران در سال 92 حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند و امسال هم حماسه‌آفرین بخش اقتصاد و فرهنگ خواهند بود و مدیران به ویژه سه قوه نیز باید با تعامل و اتحاد برای مردم کاری جهادی انجام دهند.

احیا با ناصواب خواندن برخی اختلاس‌های میلیاردی در شهرهای کوچک، عامل اصلی چنین بزه‌هایی را ناشی از  کوتاهی مدیران آن شهرها در مدیریت و نظارت بر کارکرد کارمندان و کارکنان عنوان کرد.

وی دل بستن به آمریکا و چشم دوختن به مذاکرات را اشتباه برشمرد و افزود: این مذاکرات از سوی ایران به منظور نشان دادن حسن نیت و بر مبنای اصول اعلام شده و خط قرمزها ادامه خواهد داشت، اما در عرصه فرهنگ و اقتصاد باید زبان دراز دشمنان را کوتاه کرد.

خطیب جمعه قروه در پایان بر لزوم حفظ حرمت ایام فاطمیه تاکید کرد.

انتهای پیام/79009/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول