اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

توسعه گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: توسعه بخش کشاورزی و صنعت گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد.

توسعه گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امشب با تبریک فرا رسیدن عید نوروز به مردم ولایتمدار گیلان اظهار کرد: هر ملتی روزهایی را به عنوان عید می‌شناسد.

وی ادامه داد: ملت‌ها تولد افراد، پیروزی در عرصه‌های مختلف و موفقیت در امور زندگی را به عنوان عید برای خود اتخاذ می‌کنند.

قربانی با بیان اینکه نیاکان ما فرهیخته و دانا بودند، تصریح کرد: ایرانی‌ها هماهنگ با حرکت عمومی آفرینش و هستی روز نخست فروردین که حالت حرکت و تحول در آن مشاهده می‌شود، را عید گرفتند.

امام جمعه رشت نوروز را هنگام شکوفه درختان و نشاط پرندگان توصیف کرد و گفت: اسلام دین منطق است و کارهای خوب را حفظ می‌کند.

وی نوروز را سبب نشاط و تحول در جامعه خواند و بیان کرد: عید نوروز از سنت‌های مطلوب ایرانی‌ها است.

قربانی عیادت از بیماران، صله رحم و کمک به نیازمندان را از رفتارهای خوب در عید نوروز دانست و یادآور شد: اسلام عید نوروز را محترم شمرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم در عید نوروز لباس‌های پاکیزه بر تن کرده و به دیدار بزرگان می‌روند، خاطرنشان کرد: انجام غسل و چهار رکت نماز مستحبی از جمله اعمال عید نوروز است.

وی بر زدودن کینه‌ها در عید نوروز تاکید کرد و افزود: هنگام عید نوروز باید به مردم مهر بورزیم و به دیدار خانواده شهدا برویم.

قربانی خواستار همگانی شدن نشاط و شادابی در جامعه شد و اظهار کرد: شادابی در جامعه موجب می‌شود زشتی‌ها از جامعه دور شده و اطاعت از خداوند در زندگی جایگزین شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر فردی دو روز زندگی‌اش مانند همدیگر باشد از رحمت خداوند دور می‌شود، تصریح کرد: در مسیر تکاملی زندگی باید حرکت کرده و برای خدمتگزاری به مردم اندیشه کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از طرف مقام معظم رهبری، بیان کرد: با رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به بخش‌های کشاورزی و صنعت توجه کرده و از قابلیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم.

قربانی با آرزوی روزهای خوش برای تمام مردم به‌ویژه گیلانی‌ها، گفت: امیدوارم خداوند به مردم در انجام امور توفیق عنایت کند.

انتهای پیام/84001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول