اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون‌ کرمان:

بیماران تالاسمی‌ نیازمند به خون را در ایام عید فراموش نکنیم‌

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: ‌یک‌هزار و 210 بیمار تالاسمی استان کرمان از مصرف‌کنندگان دائمی خون هستند و در‌ ایام عید نیز باید خون آن‌ها توسط انتقال خون استان تامین شود.

بیماران تالاسمی‌ نیازمند به خون را در ایام عید فراموش نکنیم‌

‌محمدرضا مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: تمام مراکز انتقال خون استان کرمان در ایام تعطیلات عید نوروز به غیر از اول و سیزدهم فروردین‌ماه فعال و آماده دریافت خون سالم اهداکنندگان خون هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان کرمان اداره کل انتقال خون استان ‌و مرکز اهدای خون میدان‌ آزادی در روزهای غیر‌تعطیل فعال هستند و مرکز اهدای خون خیابان شریعتی‌ روبه‌روی مسجد جامع‌ از دوم تا دوازدهم فروردین‌ماه ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان تصریح کرد: در شهرستان‌های رفسنجان‌، سیرجان‌، جیرفت و بم نیز مراکز اهدای خون از دوم تا دوازدهم فروردین‌ماه فعال هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در ایام تعطیلات عید کاهش پیدا نمی‌کند بنابراین از هم استانی‌ها درخواست داریم که در این ایام نیز مانند سایر ایام سال با اهدای خون سالم ما را برای تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران یاری دهند.

مهدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش سوانح و حوادث در استان کرمان ما حتی شاهد افزایش مصرف فرآورده‌های خونی نیز در ایام تعطیلات نوروز هستیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه یک‌هزار و 210 بیمار تالاسمی استان کرمان نیز که از مصرف کنندگان دائمی خون هستند  در این ایام باید خون آن‌ها توسط انتقال خون استان تامین شود.

‌مهدی‌زاده اظهار کرد: هر فرد بالای 18 سال و بیش از 50 کیلوگرم وزن‌ در صورت سالم بودن و مصرف نکردن دارو‌ با همراه داشتن کارت ملی می‌تواند به پایگاه‌های انتقال خون ‌سراسر استان مراجعه کرده و خون خود را برای کمک به نیازمندان به این ماده حیاتی ‌اهدا کند.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول