اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای سیاست‌های کلان و پایدار است

استاندار مرکزی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای سیاست‌های کلان و پایدار است.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای سیاست‌های کلان و پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه خرد و کلان اجرا خواهد شد که در استان مرکزی برای تحقق این امر توجه به سیاست‌های خرد و منطقه‌ای از ملزومات به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شکوفایی اقتصادی کشور را با اتکا به ویژگی‌های بومی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی شکست ناپذیر را ایجاد خواهد کرد که در مقابل تحریم‌ها و تهدید‌ها مقاوم خواهد بود.

استاندار مرکزی بیان داشت:: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حامل‌های انرژی کمتر از 25 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که این میزان در بنزین بیشتر خواهد بود.

مقیمی افزود: در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، سود آن به مردم و بخش تولید پرداخت شد.

وی ابراز داشت: با افزایش قیمت، میزان مصرف در انرژی متعادل شد و مصرف بهینه جای خود را به اسراف داد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اما متاسفانه این کار به بدترین شیوه ممکن صورت پذیرفت و از 270 میلیارد ریال درآمد کشور، 410 میلیارد ریال هزینه یارانه به مردم پرداخت شد که این رقم دولت را با ضرر 140 میلیارد ریالی مواجه کرد.

وی تصریح کرد: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور رفع خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: در صورتی که افزایش قیمت بنزین در همین حوزه متمرکز نشود، این مهم مشکلاتی را در حمل و نقل عمومی به وجود خواهد آورد.

مقیمی یادآور شد: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها با توزیع فرم‌های ثبت نام و اعلام آمادگی جهت دریافت یارانه نقدی در اواخر فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی کاری فرهنگی، تخصصی و ارزشی است که در راستای بهره‌وری از ظرفیت‌های کشوری تدوین شده است.

سردار مهدی صدیق بیان داشت: بالا بردن روحیه کار و افزایش میزان سرمایه‌گذاری از رکن‌های این اساسنامه می‌باشد که تحولی شگرف در نظام کاری کشور به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: از اوایل تابستان سال جاری حلقه‌های طرح صالحین استان مرکزی فعالیت خود را مبنی بر ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی آغاز کرده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در انجام این سیاست موفقیت و اثرگذاری این طرح را رقم خواهد زد.

صدیق تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به درستی جبهه مقابله با دشمن را در سنگر اقتصاد تشخیص داده‌اند که می‌طلبد بسیجیان و نیروهای فرهیخته در تحقق اهداف تبیین شده اقتصاد مقاومتی تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار ممکن برای مقابله با تحریم‌ها و فشار اقتصادی موجود بر مردم است، افزود: اقتصاد مقاومتی شرایط سخت معیشتی مردم را در مقابل ترفندها و هجمه‌های دشمنان مصون می‌دارد و وضعیت اقتصادی کشور را بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول