اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب مضامین منطبق بر فطرت انسان‌ها صورت گرفت

انتشار 2 کتاب کودک و نوجوان به زبان اسپانیایی

نویسنده کتاب کودک و نوجوان از انتشار دو اثر خود به زبان اسپانیایی با مضامین مرتبط با فطرت انسان‌ها خبر داد.

انتشار 2 کتاب کودک و نوجوان به زبان اسپانیایی

حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب تولد جوجه‌ها اظهار کرد: این کتاب با توجه به یکی از احادیث امام صادق(ع) به رشته تحریر در آمده است و در این اثر روند تبدیل تخم مرغ به جوجه با ادبیات کودکان و نوجوانان تبیین و تشریح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این حدیث پیشوای ششم شیعیان با ادبیات کودک و نوجوان توضیح و تفصیل داده شده و در قالب کتاب «تولد جوجه‌ها» به زبان فارسی منتشر شده است که اکنون گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی وابسته به موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق در حال تدوین این اثر به زبان اسپانیایی است.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به تالیف کتاب «جمله‌ای که خدا دوست داد» و ترجمه آن به زبان اسپانیایی گفت: این کتاب درباره سبک زندگی است و 11 جمله‌ای که بیشترین کاربرد را در زندگی ما دارد و خداوند متعال نیز این جملات را دوست دارد مانند جملات تشکرآمیز، سلام، خداحافظی، دلداری، راهنمایی دیگران و ... در این کتاب ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از پیام‌ها فطری است و مرز ندارد و این پیام‌های فطری را می‌توان به زبان‌های مختلف ترجمه کرد، به عنوان مثال بحث‌های توحیدی، اخلاقی و تربیتی مرز ندارد و در همه مکان‌ها دارای مخاطب است.

حیدری ابهری عنوان داشت: کتاب تولد جوجه‌ها در زمینه اثبات توحید است و کتاب «جمله‌ای که خدا دوست دارد» در زمینه زندگی خدایی است.

وی تصریح کرد: زمانی که خدا را باور داشته و با صفات وی آشنا شدیم، به عنوان یک انسان خداباور باید چه ویژگی‌هایی در زندگی داشته باشیم یعنی باور به خدا چه انعکاسی در زندگی دارد، از مطالب دیگری است که در کتاب «جمله‌ای که خدا دوست دارد» ذکر شده است.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به نکاتی که نویسندگان باید به آن توجه داشته باشند گفت: نویسندگان باید توجه کنند که آیا موضوعی که به آن پرداخته می‌شود، برای کودکان و نوجوانان جذاب است.

«دایرة‌المعارف قرآن»، «از این خانه به آن خانه»، «خدا و قصه‌هایش»، «پیامبر اکرم(ص) قصه می‌گوید»،‌ «پرسش و پاسخ با نسل نو»، «برایم از قرآن بگو» و «خداشناسی قرآنی کودکان» از جمله آثار نویسنده این کتاب است.

لازم به ذکر است اکنون طبق آمار یونیسف بیش از 120 میلیون کودک و نوجوان در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/78003/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول