اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

2 جلد فرهنگ‌نامه تحلیلی وجوه و نظایر قرآن منتشر می‌شود

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار دو جلد فرهنگ‌نامه تحلیلی وجوه و نظایر قرآن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

2 جلد فرهنگ‌نامه تحلیلی وجوه و نظایر قرآن منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام عیسی عیسی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی اظهار کرد: تدوین فرهنگ موضوعى قرآن کریم، معجم‌ها و فرهنگ‌نامه‌هاى موضوعى تخصصى از معارف و آموزه‌هاى قرآنى و تدوین معجم‌هاى موضوعى از تفاسیر مهم قرآن کریم مهم‌ترین رسالت این گروه است.

وی با بیان اینکه گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی در سال 92 فعالیت‌هایی بسیار مطلوبی برای جامعه قرآنی کشور انجام داده است اظهار کرد: وجوه و نظایر در قرآن از جمله طرح‌هایی است که برای پژوهشگران قرآنی کاربرد دارد و می‌تواند در عمق‌بخشی فهم مفاهیم قرآن به پژوهشگران قرآنی کمک کند.

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: طرح فرهنگ‌نامه تحلیلی وجوه و نظایر قرآن در قالب دو جلد تدوین شده و پس از ارزیابی‌ها و تایید نهایی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به واحد نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارسال شده که در آینده نزدیک در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی عنوان داشت: طرح فرهنگ‌نامه تحلیلی واژگان مشابه در قرآن از طرح‌های دیگری است که می‌تواند در عمق‌بخشی و ارتقای فهم معارف قرآن نقش بسیار مهمی برای پژوهشگران و مفسران قرآنی داشته باشد.

عیسی‌زاده ادامه داد: این پروژه برای کسانی که می‌خواهند در زمینه الگوی قرآنی کار عمیق کنند و معانی و رمز و رازهای مفاهیم قرآنی را به دست آورند، مفید خواهد بود.

وی یادآور شد: طرح فرهنگ‌نامه تحلیلی واژگان مشابه در قرآن جزو کلان‌پروژه‌ها محسوب می‌شود و نخستین جلد این پروژه به تصویب نهایی رسیده است.

مدیر گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه ترادف در قرآن از طرح‌های دیگری است که در سال 92 به پایان رسیده و چاپ شده است گفت: این مسئله که آیا در میان واژگان مشابه و مترادف قرآن معنایی کامل وجود دارد، نظریه‌ای است که در بین اندیشمندان اسلامی و در گروهی این نظریه مورد بحث و نقد قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: طرح دیگری که در سال 92 شاهد انتشار آن بودیم نقش سیاق در تفسیر قرآن و فقه است که یکی از شیوه‌هایی است که علامه طباطبایی و برخی از مفسران در زمینه تفسیر آیات قرآنی از آن استفاده کردند.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: موضوع سیاق در تفسیر قرآن و فقه می‌تواند در فهم معانی آیات کمک کند و این پروژه در سال جاری منتشر شده است.

انتهای پیام/78003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول