اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان عنوان کرد

آمادگی 38 پایگاه فوریت‌های پزشکی برای چهارشنبه‌سوری در کردستان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان از آمادگی 38 پایگاه امدادی در سطح استان کردستان برای چهارشنبه‌سوری خبر داد.

آمادگی 38 پایگاه فوریت‌های پزشکی برای چهارشنبه‌سوری در کردستان

سعید بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در چهارشنبه‌سوری امسال 3 کد اورژانس در شالمان، میدان آزادی و پلیس راه همدان فعال هستند.

وی افزود: در چهارشنبه‌سوری امسال علاوه بر پایگاه‌های ثابت سطح سنندج، 6 پایگاه شهری سیار هم مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان در ادامه به تعداد پایگاه‌های موجود در سنندج اشاره کرد و گفت: 9 پایگاه به نیازهای مردمی در سنندج پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 38 پایگاه و تیم امدادی در سطح استان برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری فعال شده است، گفت: 21 پایگاه از این تعداد در بین جاده‌های سطح استان مستقر شده‌اند.

بیگلری با بیان اینکه در تمام شهرهای استان پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی مستقر  است، گفت: در شهرهای کوچک استان نیز حداقل یک پایگاه ایجاد شده است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان، در بیمارستان توحید و بعثت سنندج تمام متخصصین مربوط به جراحات مستقر هستند.

بیگلری در ادامه به مدت زمان حضور در صحنه فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: در سطح شهر به طور متوسط زیر 8 دقیقه و در بین جاده‌ای بین 14 تا 15 دقیقه همکاران ما خود را به افراد مصدوم خواهند رساند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان‌ تأکید کرد: باید همشهریان به محض بروز حادثه با 115 تماس بگیرند.

به گفته وی، پیشگیری بهتر از درمان است و نباید کاری کرد تا حسرت و پشیمانی را برای همیشه به زندگی خود وارد کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کردستان تصریح کرد: بهتر است در مواقع آتش‌بازی، آب، کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک‌های اولیه در دسترس باشد.

بیگلری در پایان ضمن اشاره به اهمیت نقش خانواده‌ها برای جلوگیری از بروز حادثه، گفت: لازم است نوجوانان و جوانان نکات ایمنی را رعایت کنند تا خدای ناکرده دچار حوادث ناگوار نشوند.

انتهای پیام/79019/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول