اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان خبر داد

اعمال محدودیت‌‌های نوروزی برای کامیون‌های مواد سوختی در محورهای کردستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان گفت: به منظور رفاه حال مسافرین نوروزی، محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ در خصوص تانکرهای حامل مواد سوختی ترانزیتی و کامیون‌های عادی در مسیرهای سنندج، مریوان و سنندج، سقز اعمال می‌شود.

اعمال محدودیت‌‌های نوروزی برای کامیون‌های مواد سوختی در محورهای کردستان

نعمت‌الله خواجه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ساماندهی و مدیریت حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای، صدور موافقت اصولی و بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، صدور مجوز و نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین بخشی از مسئولیت‌های این اداره کل است.

وی افزود: همچنین می‌توان به ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به صورت آموزش و ایمن‌سازی فیزیکی و ساخت پایانه‌های مرزی و مدیریت آنها به عنوان بخشی دیگر از این وظایف اشاره کرد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان در ادامه اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای اولین بار در سطح کشور ایده آن توسط این اداره‌کل مطرح و به زودی اجرا می‌شود، اخذ برگ معاینه فنی ناوگان حامل سوخت‌ ترانزیتی است که ضمن کنترل و بازدید فنی گواهی معاینه فنی برای ناوگان مذکور صادر خواهد شد.

خواجه‌ای با بیان اینکه این امر تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات و واژگونی‌ها و تأخیرات سفر خواهد داشت، گفت: علاوه بر این نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی توسط این اداره‌کل با هماهنگی ستاد مرکزی اعمال می‌‌شود.

به گفته این مسئول در بخش حمل و نقل بین‌المللی به منظور امکان نظارت بیشتر و جلوگیری از جعل و قاچاق سوخت، صدور راه‌نامه آنلاین بر خط اجرا شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال 92 به طور میانگین روزانه بالغ بر 150 دستگاه کامیون تانکردار حامل مواد نفتی ترانزیتی از مرز باشماق وارد کشور و استان شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان افزود: در ایام نوروز سال 1392 تعداد 620 دستگاه اتوبوس حامل 20 هزار نفر مسافر از مرز باشماق مریوان تردد نموده‌اند که امسال با توجه به پیگیری‌های انجام شده و افتتاح سالن مسافربری مرز باشماق انتظار می‌رود این آمار افزایش یابد.

خواجه‌ای در ادامه با بیان اینکه بحث ترانزیت و تردد مسافر برون مرزی برای هر کشوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: این موضوع علاوه بر ایجاد درآمد برای کشور، تعاملات سازنده با حفظ اقتدار نظام اسلامی را با سایر کشورهای جهان افزایش می‌دهد و یکی از شاخص‌های ارزیابی امنیت و آرامش در کشورها می‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به رسالت ملی ارتقای وجهه بین‌المللی نظام و اهداف والای دولت تدبیر و امید که افزایش تعامل سازنده با جهان است، افزایش ترانزیت عبوری و تسهیل این مهم از رئوس برنامه‌های این اداره‌کل به شمار می‌رود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان پیرامون برنامه‌های نوروزی گفت: در بحث حمل و نقل داخلی مسافر فروش اینترنتی و پیش فروش بلیط‌های نوروزی انجام شده است و تمامی تلاش‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌‌های موجود بوده تا هموطنان سفری توأم با ایمنی، اطمینان و آرامش داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان، تشدید کنترل فنی خودروها توسط مدیران فنی و نظارت‌های محسوس و نامحسوس این اداره‌کل در ایام نوروز را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

خواجه‌ای افزود: در بخش حمل و نقل بین‌المللی نیز با توجه به افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی باشماق، این آمادگی وجود دارد تا تردد مسافر از مرز تسهیل یابد.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز سعی می‌شود بیشتر از ایام عادی سال بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان نظارت شود، گفت: به منظور رفاه حال مسافرین نوروزی محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ در خصوص تانکرهای حامل مواد سوختی ترانزیتی و کامیون‌های عادی در مسیرهای سنندج، مریوان و سنندج، سقز اعمال می‌شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول