اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد

ایجاد محدودیت‌‌های ترافیکی در شب چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی استان همدان از ایجاد محدودیت‌‌های ترافیکی در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

ایجاد محدودیت‌‌های ترافیکی در شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی معتمدین محلات، ادارات خدمات‌رسان و حراست بانک‌ها که در ارتباط با کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی چهارشنبه پایان سال و نوروز 93 برگزار شده بود، اظهار کرد: مخالف شادی مردم نیستیم و شادی جزو نیازهای اساسی جامعه است، اما با افرادی که مخل آسایش مردم باشند، برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شعار امسال نیروی انتظامی «امنیت، سلامت و نشاط» است، افزود: این سه مهم که نیاز اساسی جامعه محسوب می‌شود، ره‌آورد نظم و قانون است.

فرمانده انتظامی استان همدان از ایجاد محدودیت‌‌های ترافیکی در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: از میدان پژوهش تا گنجنامه، و میدان پژوهش تا میدان بعثت تمام مسیرها و کوچه‌های منتهی به بلوار ارم و میدان بیمه تا انتهای بلوار شهید مجیدی و دره مرا‌دبیگ جزو محدودیت‌های ترافیکی هستند.

وی هدف از این محدودیت‌ها را حفظ سلامت مردم دانست و ادامه داد: والدین باید در راستای آگاه‌سازی فرزندان خود وارد عمل شده و فلسفه حقیقی چهارشنبه سوری را برای آنان شرح دهند.

مهدیان‌نسب ارائه الگوهای اشتباه و ناهنجاری‌ها به جوانان را از مصادیق جنگ نرم برشمرد و اضافه کرد: مؤلفه‌های جنگ نرم سلامت اجتماعی جامعه را به مخاطره می‌اندازد و جوانان باید از این موضوع مطلع باشند.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد به صورت کلی، اعتیاد به مواد مخدر صنعتی، اعتیاد سنتی، بیکاری و تصادف، پنج مؤلفه‌ای است که بیش از 90 درصد زندانیان استان به دلیل یکی از این موارد در زندان به سر می‌برند.

فرمانده انتظامی استان همدان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ابزارهای اساسی‌ برای مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز دشمن به صورت جدی در حوزه ایجاد بی‌بند و باری در جامعه فعال است.

وی در ادامه به موفقیت‌های نیروی انتظامی استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کسب رتبه نخست در کشف سرقت، کاهش 21 درصدی تصادفات در سطح جاده‌ها و کسب رتبه سوم در این زمینه، افزایش 55 درصدی کشف مواد مخدر و ساماندهی مناسب شبگردها از جمله موفقیت‌های نیروی انتظامی استان در سال جاری در سطح کشور است.

مهدیان‌نسب تأکید کرد: با وجود افزایش 10 درصدی در سطح شهرها، نیروی انتظامی استان در بخش ساماندهی و کنترل ترافیک سطح شهرها نیز رتبه نخست را در کشور کسب کرده و به عنوان یگان نمونه انتخاب شده است.

معاون عملیات فرمانده نیروی انتظامی استان همدان نیز در این جلسه با تأکید بر نقش معتمدین محلات گفت: این افراد حلقه ارتباطی بین پلیس و مردم هستند.

فریدون کریمی‌راد افزود: بخشی از مشکلات محله‌ها و مجتمع‌های مسکونی را می‌توان بدون حضور پلیس و با مراجعه به معتمدین محله حل کرد.

وی ادامه داد: اگر فوریت‌های پلیس درگیر مسائلی شود که با حضور به معتمد محله قابل حل است، در برخورد با جرائم دچار مشکل خواهیم شد.

معاون عملیات فرمانده نیروی انتظامی استان همدان تأکید کرد: در بحث چهارشنبه آخر سال نیز معتمدین محله می‌توانند نسبت به آگاه‌سازی جوانان در محلات اقدام کرده و اینگونه مسائل اجتماعی و فرهنگی را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/89031/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول