اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

فرهنگ شهادت با همت مسئولان در سال 93 بیشتر ترویج یابد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: این نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در سال 93 بیشتر از گذشته ترویج دهند.

فرهنگ شهادت با همت مسئولان در سال 93 بیشتر ترویج یابد

نادر نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن عید نوروز هستیم، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌تواند در احیای سبک زندگی اسلامی و ارتقای سلامت اخلاقی و معنوی مردم کمک به‌سزایی بکند.

وی افزود: متأسفانه این فرهنگ تاکنون به نحو مطلوبی نهادینه نشده است که در این راستا باید همه مسئولان مربوطه با یکدیگر بسیج شوند تا بتوانند با راهکارهای نو و جدید این فرهنگ را به نحو مطلوبی بین مردم ترویج دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه سنگینی است و این نهاد به تنهایی نمی‌تواند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند.

نصیری ادامه داد: بر این اساس لازم است که این نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال 93 نسبت به گذشته بیشتر همت و تلاش کنند تا این فرهنگ به خوبی در جامعه نهادینه شود.

این مسئول یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم آثار و برکات بی‌شماری دارد که ارتقای اخلاق معنوی و الهی در خانواده و جامعه از جمله این برکات است.

احیای سبک زندگی اسلامی با الگوگیری از شهدا

نصیری با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب سفارش ویژه‌ای به احیای سبک زندگی اسلامی و ایرانی در زندگی خانواده‌ها دارند، بیان کرد: تحقق این مهم موجب کاهش چشمگیر مشکلات در خانواده و جامعه می‌شود، بر این اساس باید قشرهای مختلف جامعه به آن توجه ویژه‌ای کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه شهدای 8 سال دفاع مقدس بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی هستند، ابراز داشت: قشرهای مختلف مردم با آشنا شدن با سیره زندگی این شهدا می‌توانند سبک زندگی اسلامی را از آنها الگوبرداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی دارای ویژگی‌های اخلاق و رفتار اسلامی بودند، عنوان کرد: این ویژگی‌ها باید برای مردم معرفی و تبیین شود تا آنها آسان‌تر و راحت‌تر از این شهدا الگوبرداری کنند.

نصیری با اشاره به اینکه تحقق این مهم متأسفانه در جامعه کمتر صورت گرفته است، ابراز داشت: همین امر موجب شده که مقام معظم رهبری پس از چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی احیای سبک زندگی اسلامی را بیان کنند که در این راستا باید اقدامات لازم برای تحقق آن صورت بگیرد.

انتهای پیام/77009/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول