اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش دلسوزانه است

امام جمعه پلدختر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش دلسوزانه، نیت پاک و به دور از چاپلوسی و ریاکاری است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش دلسوزانه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی پلدختر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ دید و بازدید و مسافرت از اهم برنامه‌های این شورا در ایام تعطیلات نوروز است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های فرهنگ غنی و ناب اسلام، فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود:  شناخت صحیح و کافی درباره ابعاد گوناگون ایثار و شهادت و اشاعه آن در سطح جامعه علاوه بر شرایط و فضای مناسب فردی و اجتماعی نیازمند شناسائی و رفع اصلی‌ترین موانع و عوامل باز دارنده، در این ارتباط است.

امام جمعه پلدختر از بی‌عدالتی به عنوان یکی از آفت‌های جامعه امروز در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت نام برد واظهار داشت: با سیاسی کاری و فرمایش نویسی نمی‌توان به نسل جوان فرهنگ شهادت و ایثار را یاد داد.

لروند از فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی واقعی برای ایثار و شهادت دانست و گفت: این بانوی رشید اسلام برای دفاع از عدالت و ولایت چه جانفشانی‌ها که نکرد.

وی با بیان اینکه ایام سوگواری دخت نبی مکرم اسلام (ص) با ایام نوروز مصادف شده، برای ما مایه برکت است، افزود: هدایت برنامه‌های نوروزی به سوی برنامه‌های فرهنگی پربار در این ایام راهکاری برای گرایش هر چه بیشتر نسل جوان به سوی فرهنگ فاطمی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر ضمن اشاره به فرهنگ دید و بازدید‌ها در ایام نوروز تاکید کرد: مردم شریف پلدختر مواظب باشند، تا انجام مناسبت‌های اجتماعی در این ایام باعث هتک حرمت به ارزش‌های دینی نشود.

امام جمعه پلدختر در ادامه با غلط دانستن برخی فرهنگ‌ها در جامعه پلدختر خواستار اصلاح زمان و ساعت زیارت قبور توسط مردم این شهر شد و گفت: تغییر و اصلاح رویه فوق لازم و ضروری است.

در این جلسه پخش اذان در تالاب‌های پلدختر، اختصاص مکان مناسب برای اقامه نماز در ورودی شهر برای ترویج فرهنگ نماز، سرکشی به خانواده شهدا، نصب تابلوی زیارتنامه شهدا در ورودی گلزار پلدختر به تصویب حاضران رسید.

انتهای پیام/85009/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول