اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خبر داد

دعوت 30 ورزشکار خراسان‌جنوبی به اردوهای مختلف تیم ملی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از کسب نخستین سهمیه المپیک نجمه خدمتی در طول نیم قرن اخیر و 9 مدال رنگارنگ ورزشکاران خراسان‌جنوبی در مسابقات آسیایی و بین‌المللی خبر داد و گفت: امسال 30 ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

دعوت 30 ورزشکار خراسان‌جنوبی به اردوهای مختلف تیم ملی

حسن‌رضا عمیدیان امروز در گفت‎و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: اداره کل ورزش خراسان جنوبی در سه حوزه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای، میزبانی مسابقات کشوری و منطقه‎ای در سال جاری فعالیت چشمگیری داشته است.

وی به حوزه فعالیت ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: 29 همایش پیاده‌روی خانوادگی، پنج جشنواره بازی‎های بومی و محلی، 21 مسابقه ورزشی ادارات در رشته‌های مختلف ورزشی، 23 جشنواره ورزش همگانی و برپایی یک نمایشگاه تخصصی ورزش و جوانان در سال جاری انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هفت ورزشکار استان امسال موفق شدند در مسابقات قهرمانی آسیایی و بین‌المللی رشته‌های ورزشی بدنسازی‌ و پرورش اندام، ووشو و تیراندازی دو مدال طلا، سه نقره و چهار برنز را برای خراسان جنوبی کسب کنند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را نیز در میادین بین‎المللی به اهتزاز در آورند.

عمیدیان به حضور 20 ورزشکار خراسان جنوبی در اردوهای تیم ملی کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد 10 ورزشکار استان بنا به دعوت فدراسیون‌های رشته‌های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام، سه‌گانه، تیراندازی، والیبال، بسکتبال، شمشیربازی و دوچرخه‌سواری به عضویت تیم ملی این رشته‎ها در آمده‌اند که به نمایندگی از کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیایی و بین‎المللی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری خراسان جنوبی پنج مورد میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری داشته است، تصریح کرد: این میزبانی‌ها در رشته‌های فوتبال، شترسواری، بازی‌های بومی و محلی، بدنسازی و پرورش اندام و کاراته بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: موفقیت‌های ورزشکاران استان در ورزش حرفه‌ای شامل کسب نخستین سهمیه المپیک در تاریخ نیم قرن اخیر ورزش خراسان جنوبی در رشته تیراندازی توسط نجمه خدمتی، راهیابی و صعود سه تیم هندبال استان به لیگ‌های کشوری، کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات لیگ سه‌گانه کشور است.

عمیدیان به فعالیت حوزه ورزش کارمندی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کسب قهرمانی مسابقات لیگ دسته یک جام فجر ادارات استان، نایب قهرمانی مسابقات مینی چمن ادارات خراسان جنوبی و بدست آوردن مقام سوم تیمی مسابقات پینگ‌پنگ استان از جمله فعالیت این حوزه می‌باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 45 هیئت ورزشی در خراسان جنوبی فعال است که با جمعیت سازمان یافته بیش از 25 هزار نفر مشغول خدمت‌رسانی به ورزشکاران رشته‎های گوناگون هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به حوزه عمرانی این اداره کل طی سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: کلنگ‌زنی سه پروژه ورزشی استان، افتتاح و بهره‌برداری از دو باب سالن ورزشی و یک باب استخر سرپوشیده در شهرستان‌های درمیان و سربیشه از مهمترین فعالیت‎های عمرانی این اداره است.

فعالیت 17 سازمان مردم نهاد زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان

عمیدیان خاطرنشان کرد: طی سال جاری در حوزه جوانان نیز اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اقدام به برگزاری 25 جلسه ستاد ساماندهی استان و شهرستان‌ها نموده است و دو جلسه استانی با مدیران و مسئولان سازمان‌های مردم نهاد نیز داشته است.

وی یادآور شد: در سال جاری 9 دوره اعزام مدیران سازمان‌های مردم نهاد برای توانمندسازی و شبکه سازی تخصصی در حوزه‌های مختلف به خارج از استان صورت گرفته است و چهار نمایشگاه و همایش ازدواج  و جوانان نیز در خراسان جنوبی برگزار شده است.

این مسئول به فعالیت 17 سازمان مردم نهاد زیر نظارت اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این سمن‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، پژوهشی، ورزشی و اجتماعی فعالیت می‌کنند که 170 میلیون ریال امسال در راستای برنامه‎های راهبردی به آنان کمک شده است.

انتهای پیام/69014/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول