اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

آموزش و پرورش با احیای جایگاه معلم به توانمندی می‌رسد

فرماندار اردبیل گفت: آموزش و پرورش با احیا به جایگاه معلم و بها دادن به آن می‌تواند در همه عرصه‌ها توانمند و با نظم و انضباط به پیش برود.

آموزش و پرورش با احیای جایگاه معلم به توانمندی می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل اظهار داشت: مهمترین اولویت در آموزش و پرورش باید ارتقا سطح تربیتی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان و احیای جایگاه معلم باشد.

وی تصریح کرد: این مسئله مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد و از حداکثر وقت برای این امر استفاده شود چرا که معلمان گران‌سنگ ما نسل آینده این کشور را تربیت کرده و در بارور کردن آنها تلاش می‌کنند.

زنجانی با اشاره به اینکه ارائه راهکارهای عملی در مورد دروس و تجزیه و تحلیل آن در مدارس مختلف لازمه ارتقا کیفیت در نظام تعلیم و تربیت است، خاطر نشان کرد: باید با بررسی تفاوت‌ها در کلاس درس مشکلات دانش‌آموزان و معلمان احصا شده و مورد تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و انتخاب صحیح رشته‌های دانشگاهی اضافه کرد: نباید رشته خاصی را به دانش‌آموزان تحمیل کرد.

وی بیان کرد: باید متناسب با استعداد دانش‌آموزان به آنها راهنمایی و مشاوره در انتخاب رشته دانشگاهی بدهیم و از انتخاب رشته‌هایی که در حال اشباع شدن در جامعه هستند، جلوگیری کنیم.

زنجانی در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ رشته‌هایی که بازار کاری برای آنها وجود ندارد باید کنار گذاشته شوند و به انتخاب رشته‌های تخصصی و فنی که نیاز امروز جامعه است، بها و ارزش داده شود به ویژه در مواردی که استقلال شغلی آنها می‌تواند در سایه آن اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل ضرورت برنامه‌ریزی واقعی در حد بودجه و اعتبارات موجود در مدارس را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: باید جایگاه مدیران مدارس در محیط‌های آموزشی تقویت و معلمان و مدیران فعال نیز مورد تشویق و ترغیب قرار گیرند.

وی با قدردانی از فعالیت قشر عظیم فرهنگی و اعضای شورای آموزش و پرورش در یک سال پرتلاش خدمتگزاری گفت: دولت یازدهم قول داده تا در ارتقا سطح آموزش و پرورش و نگاه ویژه به معلمان تدبیری درست و امید آفرینی واقعی داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول