اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

رویکرد تربیتی، آموزش و پرورش را از روزمرگی خارج می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رویکرد صحیح تربیت نسل آینده آموزش و پرورش ما را از ابتلا به روزمرگی دور کرده و زمینه یک تحول مستمر را فراهم می‌آورد.

رویکرد تربیتی، آموزش و پرورش را از روزمرگی خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابر سپهری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته امور تربیتی در استان اردبیل اظهار داشت: امروز با گذشت سی و چهار سال از نهضت پربار امام خمینی (ره) شاهد بروز و ظهور انقلابی فراگیر در حوزه تربیتی در سطح کشور و حتی با الهام از این نظام تربیتی در دنیا هستیم که سر سلسله آن اخلاق‌مداری حاکم بر محورهای ارزشی و دینی است.

وی کل کلام الهی و سیره نبوی و علوی را تاکید بر خودسازی فردی و اجتماعی با محوریت مبانی دینی و ارزشی دانست و افزود: امروز وظیفه همه ما است تا نسل آینده را با بهره‌گیری از این ظرفیت تربیت کرده و به نقطه تعالی برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد:‌ تربیت بدون ارتباط موثر خانه و مدرسه به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و ارتباط مستمر با خانواده باید از برنامه رسمی آموزش و پرورش باشد.

سپهری ادامه داد: نهاد مقدس امور تربیتی صدقه جاریه و آثار ماندگار شهیدان گرانقدر باهنر و رجایی است که با هدف حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در مدارس ایجاد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تربیت در فرهنگ اسلامی در مورد کل نظام هستی مصداق می‌یابد، گفت: در قرآن کریم 970 مرتبه خداوند به عنوان رب آمده است که همه چیز در راستای تربیت قرار دارد و تربیت به معنای پروردن و ایجاد دگرگونی به منظور دستیابی به کیفیت مطلوب، فعلیت بخشیدن به کمالات بالقوه و به طور تدریجی انجام می‌گیرد که با ایجاد محیط راحت و آرام باید از زمان جنینی در شکم مادر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با بیان نظر ابن سینا در باره تربیت اخلاقی کودک عنوان کرد: فضایل اخلاقی را باید هنگامی که کودک نوزاد است بر او عرضه کرد زیرا ابن سینا در این باره می‌گوید «وقتی کودک از شیر مادر جدا گشت باید به تربیت و تمرین اخلاقی وی اقدام کرد پیش از آنکه اخلاق پست به او هجوم آورد».

سپهری هدف از تربیت انسان را فعلیت یافتن کمالات بالقوه عنوان کرد و ادامه داد: بعد از خداوند، مادر سپس معلم و مربی نقش تربیت کودک را بر عهده دارند که مربی باید دانش‌آموز را به طور کامل بشناسد و کمالاتی را که مورد نظر اسلام است و می‌خواهد در وجود فرد تربیت‌پذیر محقق سازد، خود نیز دارا باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف از تربیت دانش‌آموزان آماده کردن آنها برای جامعه ایده‌آل و اسلامی است، شیوه‌نامه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی را تبیین و به اجرای کیفی برنامه‌ها تاکید کرد.

علیرضا گلشن اقدامات و تمهیدات انجام شده برای برنامه‌های این هفته از جمله صدور ابلاغ، کمیته‌بندی وظایف و تهیه چک لیست برنامه‌ها را ارائه کرد.

انتهای پیام/62007/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول