اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بارش تگرگ

1000 هکتار از اراضی کشاورزی سردشت زیدون خسارت دید

رئیس اداره جهاد کشاورزی سردشت زیدون گفت: یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در بارندگی‌های اخیر و بر اثر بارش تگرگ خسارت دید.

1000 هکتار از اراضی کشاورزی سردشت زیدون خسارت دید

محمدرضا حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان از خسارت شدید تگرگ به مزارع کشاورزی سردشت زیدون خبر داد و اظهار کرد: بر اثر بارش تگرگ در منطقه زیدون یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیدون دچار خسارت شدید شده است.

وی ادامه داد: به‌ دنبال بارندگی‌های روز و شب گذشته که همراه با تگرگ شدید در سطح منطقه زیدون، محصولات صیفی کشاورزان منطقه دچار خسارت شدید شده است.

رئیس اداره جهادکشاورزی سردشت زیدون تصریح کرد: این بارندگی همراه با تگرگ شدید که 30 دقیقه طول کشید و باعث خسارت 50 تا 100 درصدی به مزارع  گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، خیار، گندم و سبزیجات کشاورزان شد.

وی خاطرنشان کرد: نقاط اصلی خسارت دیده شامل مزارع کشاورزی شهر سردشت، تل گرسنه، تل چگاه سفلی، شهری کهنه، برج یوسفی، چم هستند که مزارع گوجه فرنگی، و صیفی کشاورزان تا 100 درصد خسارت مواجه شده است.

حسینی یادآور شد: زیدون دارای 45 روستای زیرپوشش با سطح زیر کشت بالغ بر 20 هزار هکتار از محصولات کشاورزی قرار دارد که دارای زمین‌های مناسب کشاورزی و یکی از بهترین زمین‌های حاصلخیز در سطح استان خوزستان است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از کشاورزان زندگی خود را صرف کشاورزی کرده‌اند انتظار می‌رود مسئولان جهت رسیدگی و بررسی  به خسارت دیدگان اقدام کنند.

انتهای پیام/72001/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول