اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

مردم شعور دینی خود را در نوروز به نمایش می‌گذارند

امام جمعه قصرشیرین گفت: مردم ایران در ایام نوروز شعور و معرفت دینی خود را به نمایش خواهند گذاشت و شأ‌ن و حرمت ایام فاطمیه را حفظ می‌کنند.

مردم شعور دینی خود را در نوروز به نمایش می‌گذارند

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به تقارن سال نو با ایام فاطمیه رعایت موازین دینی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: حفظ شأن حضرت زهرا (س) در ایام نوروز ضرورت دارد و مردم ایران اسلامی در کنار پرداختن به برنامه‌های نوروزی و انجام این مراسم سنتی، باید حفظ حرمت این ایام را نیز مدنظر داشته باشند.

امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه مردم ایران در ایام نوروز شعور و معرفت دینی خود را به نمایش خواهند گذاشت، گفت: مردم با تعظیم شعائر اسلامی و حفظ حرمت و شأن حضرت صدیقه طاهره نوروز امسال را سپری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب، انجام عبادات مختص ایام فاطمیه و نگه داشتن حرمت روز شهادت این بانوی اسلام از مهم‌ترین واجبات به‌شمار می‌رود.

ملکی تصریح کرد: با توجه به سفارشات اکید در آموزه‌های دین اسلام مبنی بر انجام صله ‌ارحام، مردم ایران باید با رعایت کردن شأن و منزلت ایام فاطمیه به این واجب دینی جامه عمل بپوشانند.

این مسئول با اشاره به روایات متعدد ائمه اطهار (ع) در خصوص مبارک بودن ایام نوروز، ابراز داشت: امسال باید به‌گونه‌‍‌ای رفتار کنیم که شادی‌ها را کمتر کرده و در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اندوهگین باشیم.

امام جمعه قصرشیرین اذعان داشت: حضرت فاطمه (س) جزو چهار زن برتر اسلام است که زنان مسلمان باید با الگوپذیری از این بانوی بزرگوار سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کنند.

ملکی بیان داشت: ایام فاطمیه زمان مناسبی برای شناخت کامل این بانوی گران‌قدر است که مقارن شدن آن با ایام تعطیلات نوروز می‌تواند موجب آشنایی بیشتر افراد با شخصیت وجودی ایشان شود.

انتهای پیام/2700/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول