اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

92، سال پربار گردشگری همدان بود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: سال 92 سال موفقی در حوزه گردشگری بود به طوری که با همکاری رسانه‌ها به دو مجموعه دولتی و خصوصی معنای بیشتری بخشیده شد.

92، سال پربار گردشگری همدان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال محور برنامه‌ها تغییر کرده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام فاطمیه همزمان با ایام سال نو است، برنامه‌ها نیز مطابق با این ایام تنظیم می‌شود.

وی گفت: با مشارکت شهرداری همدان در محوطه آرامگاه باباطاهر بازارچه صنایع‌دستی و حتی سیاه چادرهای عشایری خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به گردشگرپذیری روستاها خاطرنشان کرد: روستای ورکانه نیازمند سرمایه‌گذاری است و امیدواریم با جذب مسافر شاهد افزایش اقامت مسافران در همدان باشیم.

وی با بیان اینکه این اداره در سال 92 وضعیت مطلوبی را سپری کرد، اذعان داشت: در ایام نوروز نیز با ارائه تسهیلات نوروزی و ایجاد 200 غرفه صنایع‌دستی خدمات این سازمان ادامه می‌یابد.

ایزدی درباره شفاف‌سازی آمار مسافران ورودی در ایام نوروز به همدان نیز بیان داشت: ارائه آمار مسافران در همدان ساز و کار مناسبی نداشته و آنچه اعلام می‌شود صرفاً آمار ترددی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه چه میزان مسافر به هر شهر وارد می‌شود، بر اساس دستورالعملی است که نمی‌توان آمار صحیحی را ارائه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تخصصی خواندن مبحث گردشگری اذعان کرد: برخی دائم از همه اماکن واجد ارزش همدان به عنوان جاذبه‌های گردشگری نام می‌برند در حالی که این درست نیست و همدان دارای یک‌هزار و 750 اثر واجد ارزش است.

وی تبلیغات منفی علیه ایران اسلامی را موجب کاهش گردشگر خارجی دانست و گفت: در حال حاضر وضعیت گردشگری مطلوب نیست و فاصله زیادی با افق 1404 وجود دارد.

ایزدی میزان اعتبار میراث فرهنگی همدان را 600 میلیون تومان دانست و گفت: با فرهنگ‌سازی در گردشگری می‌توان اقدامات کارسازی کرد چرا که تا زمانی که نگاه ما به فرهنگ سرمایه‌ای باشد، اتفاقی نمی‌افتد.

وی یادآور شد: در ایام نوروز شهرداری تورهایی را برای مسافران در نظر گرفته و اداره اوقاف نیز تورهای نیم‌روزه‌ای را برای مسافران تدارک دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان رسانه‌ها را در توسعه و توفیقات امر گردشگری بسیار مهم دانست و گفت: سال 92 سال موفقی برای حوزه گردشگری بود به طوری که با همکاری رسانه‌ها به دو مجموعه دولتی و خصوصی معنای بیشتری بخشیده شد.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول