اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

10 میلیون ساعت آموزش مهارت در تعهد استان اردبیل است

معاون مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 10 میلیون ساعت آموزش مهارت در تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل است.

10 میلیون ساعت آموزش مهارت در تعهد استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده عصر امروز در نشست با فرماندار پارس‌آباد اظهار داشت: بیش از 10 میلیون ساعت آموزش در تعهد اجرایی آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان اردبیل بیش از 250 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد که بیش از 200‌ آموزشگاه فعال است.

ممی‌زاده در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی هر آموزش نزدیک به شش نفر در آن اشتغال یافته که کمکی به کم شدن بیکاری از جامعه و جذب نیروهای تحصیل کرده در آموزش‌های مختلف است.

این مسئول اضافه کرد: هم ‌اکنون اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با کسب رتبه دوم منابع استانی در بین استان‌های کشور جزء مراکز حرفه‌ای در حوزه آموزش و آزمون نیروی انسانی است.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش‌دیدگان این مرکز امسال نیز در چهاردهمین المپیاد ملی و مهارتی کشور رتبه هشتم کشوری را کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: سهم تعهد اشتغال اداره کل در سال 92 معادل 430 نفر از محل ارائه تسهیلات مشاغل خانگی بوده که 100 درصد تحقق یافته است.

ممی‌زاده گفت: تعداد آموزش‌دیدگان در مراکز آموزش دولتی در دو سال گذشته بالغ بر 22 هزار و 500 نفر بوده که در بخش آموزشگاه آزاد 20 هزار نفر در سال 92 است که مجموعاً 42 هزار و 500 نفر است.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به استعداد 161 کارگاه آموزشی در 26 مراکز ثابت دولتی و با اجرای دوره‌های آموزشی در 360 رشته مهارتی فعالیت می‌کنند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه تصریح کرد: تعداد مراکز آموزش دولتی در شهرستان پارس‌آباد سه مرکز است که دارای تعداد 30 کارگاه آموزشی در مراکز اولتان، خواهران پارس‌آباد و اصلاندوز است.

ولی کریمی خاطر نشان کرد: فنی و حرفه‌ای پارس‌آباد سالیانه در بخش‌های آموزش دولتی بیش از دو هزار و 500 نفر و در بخش آموزش‌های آزاد بیش از یک‌هزار و 300 نفر آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول